English

مدیر درآمد شهرداری اصفهان اعلام کرد

نوسازی بافت فرسوده با تخفیف ۸۰ درصدی

مدیر درآمد شهرداری اصفهان گفت: اهالی بافت فرسوده برای نوسازی منازل خود تا 80 درصد از تخفیف بهره می برند.

 نوسازی بافت فرسوده با تخفیف 80 درصدی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، نادر آخوندی با اشاره به طرح تشویقی شهرداری در بافت فرسوده شهر افزود: با توجه به قدمت تاریخی اصفهان، این شهر دارای بافت فرسوده است که این بافت در حال گسترش است این در حالی می باشد که در بافت فرسوده بافت های تاریخی هم  وجود دارد.

وی با تاکید بر این که باید تمام دستگاه ها توجه ویژه ای به بافت فرسوده داشته باشند اذعان داشت: لازم است سازمان های مختلف برای نوسازی بافت فرسوده  زیرساخت ها و تسهیلات لازم را از بعد معماری تا میراثی فراهم کنند تا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

مدیر درآمد شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که شهرداری در دو بخش شهرسازی و درآمد در بافت فرسوده فعالیت می کند ادامه داد: مدیریت شهری در زمینه شناسایی  لکه های فرسوده در مناطق و صدور مجوز برای تجمیع ریزدانه ها و تسهیل گری در بافت های فرسوده  اقدام می کند.

وی با اشاره به این که شهرداری  در گذشته  به منظور تشویق شهروندان به نوسازی منازل خود در بافت فرسوده ، تخفیف 50 درصدی برای تراکم ساختمانی مصوب کرد تصریح کرد: برای نوسازی بافت های تاریخی درقالب گردشگری و رستوران تسهیلاتی به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

آخوندی به افزایش تخفیف تراکم ساختمانی در بافت فرسوده  تا 80 درصد اشاره و بیان کرد:  شهرداری برای 30 درصد پرداخت کل محاسبات مجدد تخفیف در نظر گرفته است به طوری که  در حال حاضر بیش از 80 درصد  تخفیف  یش بینی شده است.

وی به ساکنان بافت فرسوده پیشنهاد کرد در نوسازی بافت های فرسوده در قالب تجمیع پلاک ها با استفاده از بسته های تشویقی همت کنند.

 مدیر درآمد شهرداری اصفهان اضافه کرد: بسته تشویقی  نوسازی بافت فرسوده از 28  آبان تا پایان سال ارائه می شود همچنین شهروندان بعد از تعیین تکلیف پرونده  ساخت و ساز خود می توانند تا پایان شهریورماه سال 97 فرصت سایر امور از جمله صدور پروانه را دارند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق یک و سه بیشترین بافت فرسوده وجود دارد، گفت:  در این دو منطقه به دلیل وجود بافت های تاریخی  و میراثی شرایط سخت تری با توجه به محدودیت ارتفاع برای نوسازی بافت های فرسوده ایجاد کرده است.

آخوندی با تاکید بر این که یکی از شاخص های رفاه اجتماعی مسکن است بیان کرد: شرایط برای شهروندانی که قصد احیا بافت فرسوده منازل خود را دارند فراهم شده، همچنین سازمان نوسازی و بهسازی تسهیلات خوبی برای احیا بافت فرسوده پیش بینی کرده چرا که با کمترین هزینه می توانند بافت فرسوده را بهسازی کنند و رفاه خوبی را فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: در زمان رونق اقتصادی از بسته های تشویقی کمتر استفاده و بیشتر سعی می شود در این زمان درآمد خوبی برای شهرداری کسب تا ذخایری برای اداره شهر در زمان رکود اقتصادی باشد.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: اما در سال هایی که شهر با رکود اقتصادی مواجه است برای رونق شهر در حوزه اشتغالزایی و درآمدی بسته های تشویقی تعریف می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی