English

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

رفع محجوری کتاب عزم ملی و بسیج عمومی می‌طلبد

پریسا محمدی گفت: برنامه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در دست اقدام است که اجرایی شدن آن‌ها عزم ملی و بسیج عمومی را می‌طلبد که تنها با همکاری مردم و مسئولین این مهم امکان‌پذیر است.

رفع محجوری کتاب عزم ملی و بسیج عمومی می‌طلبد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، این روزها برای دستیابی به اطلاعات در زمینه‌های مختلف کافی است صفحه مرورگر را بازکنیم تا با یک اشاره دنیای وسیعی از منابع اطلاعاتی در اختیارمان قرار بگیرد.

بدون اینکه منکر مزایای استفاده از این امکانات باشیم؛ متأسفانه شاهد تأثیرات منفی نیز هستیم که جامعه ما را به شکل جدی تهدید می‌کند. به جرأت می‌توان ادعا کرد که عامل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه کتاب و فرهنگ مطالعه مکتوب در کشور و به‌خصوص در سطح استان ریشه در فضای مجازی دارد.

در این راستا بر آن شدیم تا در نشستی دوستانه در مورد این دغدغه مشترک با معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم پریسا محمدی به گفتگو بنشینیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تمهیداتی برای رشد روند مطالعه در نظر دارید اذعان داشت: برنامه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در دست اقدام است که اجرایی شدن آن‌ها عزم ملی و بسیج عمومی را می‌طلبد که تنها با همکاری مردم و مسئولین این مهم امکان‌پذیر است.

وی افزود: در صورت همکاری واحد فرهنگی شهرداری با نصب تابلوهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر می‌توانیم به معرفی کتاب‌ها و مؤلفین بپردازیم و همچنین با امکان استفاده از اماکن عمومی با نصب قفسه‌هایی در این اماکن کتاب‌های محبوس در انبار ارشاد را در دسترس شهروندان قرار دهیم.

وی همچنین اشاره کرد: ایجاد کتاب‌خانه سیار با استفاده از یک یا چند اتوبوس در این راستا کمک به سزایی خواهد کرد.

محمدی اشاره کرد: افرادی داوطلبانه ثبت‌نام کرده تا در مناطق محروم حاشیه شهر به‌نوعی باشگاه‌های کتاب‌خوانی ایجاد کنند تا خانواده‌ها و بچه‌های این مناطق بتوانند بدون نیاز به پرداخت هزینه از کتاب‌های موردنیازشان استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی