English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با نفوذ به سیستم های رایانه ای یک شرکت معتبر قصد سرقت داده های آنها را داشت توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به سیستم های رایانه ای شرکت آنها نفوذ کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی عنوان داشت سیستم های ضد جاسوس افزار و همچنین فایروال شرکت موفق به شناسایی و مانع ورود هکر به سرور اصلی شرکت می شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل این اقدام که در خارج از استان اصفهان بود شناسایی و پس از کسب نیابت قضائی دستگیر و انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم که با استفاده از نرم افزارهای هک و نفوذ توانسته بود به سیستم های رایانه ای آن شرکت حمله کند انگیزه خود را کنجکاوی و سرقت داده های سرور اصلی عنوان داشت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان افزود: به مدیران آی تی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی اکیداً توصیه می شود، حتماً سرورهای شرکت خود را به فایروال و نرم افزارهای ضد هک و نفوذ مجهز کنید که در صورت هک شدن سیستم آها می تواند خسارات جبران ناپذیری را متحمل آنها کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه