English

امام جمعه قم:

همه مسلمانان جهان باید موضع روشن خود را نسبت به مساله قدس اعلام کنند

امام جمعه قم گفت: همه مسلمانان جهان باید موضع روشن خود را نسبت به مساله قدس اعلام و آن را محکوم نمایند تا این نقشه شوم نیز خنثی گردد.

همه مسلمانان جهان باید موضع روشن خود را نسبت به مساله قدس اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به رویدادهای جهانی عنوان کرد: اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا حرکتی مذبوحانه و خطرناک علیه جهان اسلام است و باید همه دولت‌ها و ملت ها در برابر این توطئه شوم آمریکا در فلسطین ایستادگی کنند.

امام جمعه قم افزود: اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا اقدامی زشت و خلاف موازین اسلامی و انسانی است و  توهین آشکار به همه مقدسات اسلامی و مسلمانان است.

وی با بیان اهمیت اقدام قاطعانه کشورهای اسلامی علیه این توطئه تصریح کرد: دولت های اسلامی باید با تعطیلی سفارتخانه‌های اسرائیلی در کشورهای خود و قطع روابط سیاسی با اسرائیل و تحریم اقتصادی و قطع مبادلات تجاری و حمایت از فلسطین در برابر صهیونیست پاسخی کوبنده به این حرکت بدهند.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید انتفاضه جدید شکل بگیرد هم‌چنین تشکیل کنفرانس اسلامی و اتخاذ مواضع قاطع در برابر این خیانت بزرگ و اعتراض قوی در سازمان های بین الملل و شورای امنیت امری ضروری است.

وی اظهار داشت: بیش از 55 کشور اسلامی باید اعتراض خود را نسبت به این توطئه آمریکا نشان دهند و در سخن قاطع باشند و در برابر آمریکا یادداشت اعتراض ارائه دهند و سفرای آمریکا را در سفارت خانه ها فرا بخوانند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: همه کشورهای اسلامی باید در برابر سعودی‌ها نیز ایستادگی کنند این کشور مرزها را شکسته و نقشه راهی برای ارتباط با اسرائیل در نظر دارد، دنیای اسلام نباید در خواب باشد تا سعودی‌ها دست دوستی خود را به اسرائیل این گونه عیان کنند.

وی گفت: همه مسلمانان جهان باید موضع روشن خود را نسبت به مساله قدس اعلام و آن را محکوم نمایند تا این نقشه شوم نیز خنثی گردد.

اعرافی با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم ادامه داد: این بانوی کرامت و فضیلت، هدیه‌ای آسمانی از سوی خدا و موجب برکات زیادی است.

وی در خصوص هفته پژوهش نیز خاطرنشان کرد: پژوهش یکی از ارکان پیشرفت کشور در همه ابعاد مادی و معنوی است؛ به برکت انقلاب اسلامی گام های بزرگی در رشد علمی و فناوری برداشته‌ایم و در برخی از بخش‌ها دنیا را خیره کرده‌ایم.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما همچنان در مسیر رشد علمی نیازمند برداشتن گام های بلندتری هستیم و نباید بگذاریم در برخی از حوزه ها به عقب برگردیم.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست های علمی و پژوهشی ضروری است تا در سال 1404 به بودجه 4 درصدی در تولید ناخالص ملی در پژوهش و تحقیق برسیم.

اعرافی یادآور شد: دولت در لایحه بودجه به مقوله رشد و تولید علم و فناوری توجه کند و به مقوله‌های دفاع، فرهنگ و فقر زدایی عنایت خاص شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه افزود: بخش خصوصی نیز به مقوله تحقیق و پژوهش بپردازد و پژوهش های بنیادی و تحقیقاتی که گره گشای کار ادارات، صنعت و برنامه ریزی است را ارائه نماید.

وی گفت: حمایت از مراکز تحقیقاتی و نخبگان کشور برای جلوگیری از مهاجرت به کشورهای دیگر اهمیت زیادی دارد ،هم‌چنین حوزه و دانشگاه باید فرهنگ نوآوری و نظریه پردازی و تولید علم و تحقیق را مورد عنایت قرار دهند.

وی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه نیز عنوان کرد: این مساله از مقوله‌های کلیدی و راهبردی کشور است، بسیاری از پیشرفت‌ها در پرتو تعامل میان حوزه و دانشگاه شکل گرفت و بسیاری از شکست‌ها ناشی از فاصله میان نخبگان حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه قم گفت: همگرایی نخبگان حوزه و دانشگاه را یک اصل مهم راهبردی تلقی کنیم و به این فکر باشیم پایه‌های تعامل را استوار سازیم، این امر وقتی محقق می‌شود که جامعه حوزوی و دانشگاهی از نگاه بلند تمدنی و اهداف بلند برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: اهداف متعالی، جوامع علمی را متحد می‌سازد و در مسیر خدمت به مرم و انقلاب اسلامی قرار می‌دهد، باید از مرزهای دانش عبور کرد و نگاه جامع علمی به همه رشته‌ها داشت.

اعرافی خاطرنشان کرد: دانشگاه اسلامی و ایمانی و حوزه ناظر به زمان و بیدار از شرایط تحقق وحدت الهی در حوزه و دانشگاه در مسیر خدمت به جامعه است.

وی با تاکید بر حفظ بنیان خانواده در جامعه دینی نیز عنوان کرد: باید عوامل تضعیف کننده خانواده را شناخت تا از آمار بالای طلاق جلوگیری کرد، هم‌چنین راهبردهایی در جهت کاهش سن ازدواج اندیشیده شود.

امام جمعه قم یادآور شد: باید زمینه ازدواج جوانان را در جامعه مهیا ساخت تا جامعه به تعالی برسد در این خصوص وظیفه سنگینی بر عهده مسئولان و مردم وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه