English

آیت الله اعرافی:

خبرنگاری صحیح از رسالت‌های یک انسان فرهیخته است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از فعالیت خبرنگاران، خبرنگاری صحیح را از رسالت‌های یک انسان فرهیخته دانست.

خبرنگاری صحیح از رسالت‌های یک انسان فرهیخته است

به گزارش خبرگزاری موج ، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در جمع شورای قرارگاه فرهنگی مصلی قدس در سخنانی اظهار داشت: نماز جمعه در پرتوی انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی پیدا کرد اما امروز همچنان برای دستیابی به نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی راه طولانی در پیش داریم.

وی گفت: نماز جمعه جامعه را به نیایشی جمعی فرا می‌خواند و شکوه عبادت در قالب یک جمع بزرگ تجلی می‌یابد و در کنار این کارکرد، نماز جمعه روح وحدت و هم نشینی را در بین جامعه به صورت هفتگی افزایش می‌هد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: نماز جمعه در حقیقت تقویت مبانی نظام اسلامی و الهی است و نقد منصفانه از دیگر کارکردهای نماز جمعه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه حلقه وصل مردم و نظام است و محل ارتقاء دانش دینی، اجتماعی و سیاسی مردم نیز می‌باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نماز جمعه‌ها دارای مراتبی هستند، افزود: نماز جمعه قم دارای اهمیت ویژه‌ای است چرا که از قم معارف دینی و انقلاب اسلامی به دنیا منتشر شد.

وی عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی مصلی قدس قم باید تولیدات فراملی را به جهان منعکس کند و جریان سازی در این زمینه بسیار مهم است.

امام جمعه قم با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در راستای انعکاس خبرهای نماز جمعه قم، افزود: خبرنگاری صحیح از رسالت‌های یک انسان فرهیخته است و ورود به این عرصه حساسیت‌هایی دارد.

وی بیان داشت: عدم طرح مباحث مخصوص قم از تریبون نمازجمعه موضوع مورد انتظار است که می‌بایست در نماز جمعه مطرح شود که کمتر بدان توجه شده است و این به دلیل شرایط ویژه نماز جمعه قم و تهران است که مباحث کلان ملی در آن مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی