English

آیت الله اعرافی:

دشمنان می خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با داعش‌سازی مهار کنند

امام جمعه قم گفت: آن ها می خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با داعش‌سازی مهار کنند و برای فرونشاندن موج انقلاب اسلامی یک بدیل قلابی ساختند و این تقابل حق و باطل بود.

دشمنان می خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با داعش‌سازی مهار کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس افزود: پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه و بردن آن‌ها سمت اضمحلال تام پدیده ای مبارک، مهم و قابل تحلیل است؛ این مقاومت درس های زیادی برای آینده امت اسلام دارد.

وی تصریح کرد: مستکبرین جهان به ویژه آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها و وابستگان سعودی اهداف شومی را به ویژه در یک دهه اخیر در منطقه دنبال می کردند.

 

اعرافی با اشاره به این اهداف شوم خاطرنشان کرد: آن ها می خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با داعش‌سازی مهار کنند و برای فرونشاندن موج انقلاب اسلامی یک بدیل قلابی ساختند و این تقابل حق و باطل بود.

 

وی اظهار داشت: مستکبرین با این اهداف خود یک حرکت تکفیری و بی منطق تروریستی تند در منطقه ساختند و در مقابل انقلاب اسلامی علم کردند تا اسلام هراسی و انقلاب هراسی را در جهان رواج دهند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: آن ها در صدد بودند با اختلاف‌افکنی مذهبی و تضعیف گفتمان وحدت اسلامی، جنگ افروزی، اختلاف افکنی و ایجاد جنگ شیعه و سنی، عالم اسلام را در دالان عظیم فتنه ها قرار دهند.

 

وی گفت: از دیگر اهداف شوم آن ها ایجاد حلقه امنیتی برای اسرائیل و مزدوران آمریکایی در منطقه بود تا جریان و جبهه مقاومت با شورش و یورش این ها تضعیف شود.

 

زمینه سازی برای تجزیه عراق و کردستان و مناطق دیگر از دیگر اهداف استکبار بود

اعرافی در خصوص دیگر اهداف استکبار عنوان کرد: زمینه سازی برای تجزیه عراق و کردستان و مناطق دیگر از دیگر اهداف بود؛ این هدف در نقشه ای در زمان بوش پایه ریزی شد که طبق آن 20 تا 30 کشور جدید در خاورمیانه جدید با تجزیه کشورهای اسلامی ایجاد شود.

 

وی تاکید کرد: استکبار هدف تجزیه را در عراق دنبال کرد اما با شکست مواجه شد. متاسفانه اهداف شوم آن ها خسارات زیادی به امت اسلام وارد کرد به ویژه در مسائل فرهنگی ذهن غرب و عالم را نسبت به اسلامی بدبین ساخت.

 

امام جمعه قم بیان کرد: پشتوانه این جریان استکباری، آمریکا و اسرائیل و وابستگان آن یعنی سعودی ها بودند که با افکار تکفیری و پشتوانه های مالی آن را تقویت می کردند.

 

وی یادآور شد: امروز به فضل الهی این جریان مستکبر شکست سختی متحمل شد و آن ها در اهدافی مانند تجزیه عراق، سوریه و خلع سلاح مقاومت و در مهار بحرین، یمن، لبنان و جنگ مذهبی دچار شکست شدند و این شکست‌ها تداوم دارد.

مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی جریان جبهه مقاومت را هدایت کردند

اعرافی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی جریان جبهه مقاومت را هدایت کردند و مرجعیت عالی عراق، حزب الله، مدافعین حرم، فاطمیون و زینبیون، ارتش عراق، سپاه قدس و دولت های عراق و سوریه و مجاهدان در راه خدا سهم مهمی در این پیروزی داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از رویدادهای مهم تصریح کرد: موالید مبارکی در ماه ربیع الاول وجود دارد که میلاد پیامبر (ص) و امام صادق(ع) از آن جمله می باشد به ویژه در این ماه سالروز آغاز ولایت ولی عصر (عج) را داریم که روز مبارکی است.

 

امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف یک معامله جاوید با خداست، انسان واقف با خدا معامله ابدی می کند و اثری ماندگار بر جای می گذارد که تا پایان عالم بر اجر و پاداش او می افزاید؛ وقف اگر به درستی انجام شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

وی افزود: در اسلام وقف پدیده ای الهی و آسمانی و دارای شرایط ویژه ای است یکی از مصادیق آن همیاری اجتماعی و معامله با خداست.

 

اعرافی متذکر شد: در اداره و تنظیم وقف و اولویت های آن نکات مهمی وجود دارد که مردم و متولیان وقف باید بدان توجه داشته باشند؛ وقف جهات مصرف و حقوقی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود کارهای مهمی با آن رقم بخورد و در رفع مشکلات، ازدواج جوانان، اداره حوزه های علمیه و ایجاد مراکز خدماتی به کار گرفته شود.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) نیز خاطرنشان کرد: هفته وحدت به مناسبت میلاد رسول‌الله نمادی برای همبستگی جهان اسلام است، مراجع و بزرگان بر همبستگی امت اسلام برای احیای تمدن اسلامی تاکید کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: باید از این اختلافات بی‌حاصل دوری کنیم و برای با هم بودن به وحدت برسیم پیام قم و حوزه و مراجع پیام وحدت و انسجام اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه