English

آیت‌الله نوری‌ همدانی:

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اسلام رشد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مسلمانان است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید مسلمانان در دنیا مستقل و خودکفا بوده و در برابر استکبار ایستادگی کنند و در حفظ استقلال اماکن مقدس خود مثل مکه، مدینه و قدس با صلابت بایستند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اسلام رشد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با جمعی از مسئولان بازرسی نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور با تأکید بر تفکر و تدبر درآیات قرآن کریم و کائنات اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اسلام رشد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مسلمانان است.

وی با اشاره به 300 آیه قرآن کریم درباره تدبر و فرهنگ افزود: باید مسلمانان امتی باعظمت و اقتدار در جهان بوده و این رشد نیز بدون تدبر درآیات الهی و تلاش هرگز میسر نخواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان نخستین گام در رشد فرهنگی را شناخت خداوند دانست و گفت: باید با تفکر در آیات الهی قرآن کریم و نهج‌البلاغه به‌عنوان بهترین کتاب زندگی، خداوند را شناخته و در جهت رشد فرهنگی پیش برویم.

وی با توصیه به جوانان برای ثبت آیات و روایات تصریح کرد: حتماً آیات و روایاتی را که می‌خوانید را در جایی ثبت کنید تا با مراجعه مکرر به آن و تفکر در آن‌ها روزبه‌روز به بصیرت و جهان‌بینی بیشتری دست پیدا کنید.

استاد حوزه علمیه قم سعادت انسان را در گرو ایمان و یقین دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توحید و یقین باید به عالم هستی و نظم کائنات توجه کرد و از کنار هیچ مخلوقی در عالم بی‌توجه رد نشد.

وی با بازخوانی نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: حضرت علی(ع) در این نامه برای خود و مالک‌اشتر آرزوی شهادت می‌کند، شهادت یکی از بزرگ‌ترین و رفیع‌ترین جایگاه‌ها در اسلام بوده و این شهادت‌طلبی درگرو رشد فرهنگی و  اجتماعی مسلمانان است.

آیت‌الله نوری همدانی رشد در حوزه سیاسی و اقتصادی را برای امت مسلمان از واجبات دانست و افزود: باید مسلمانان در دنیا مستقل و  خودکفا بوده و در برابر استکبار ایستادگی کنند و در حفظ استقلال اماکن مقدس خود مثل مکه، مدینه و قدس باصلابت بایستند.وی در ادامه با توصیه به توجه و اهمیت دادن به نماز اول وقت خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توحید و یقین تحجر و شب‌بیداری بوده و انسان نباید خود را از برکات نماز اول وقت محروم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه