English

فرماندار بهمئی مطرح کرد

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای آبخیزداری لیکک

«فرماندار بهمئی» با اشاره به اینکه برای اجرای طرح سد و کنترل سیلاب منطقه پشت تاوه در شهرستان بهمئی 22 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت، گفت: این طرح در زمینی به مساحت 17 هکتار با 6 منبع و حوضچه آبی احداث خواهد شد.

اختصاص 22 میلیارد ریال اعتبار برای آبخیزداری لیکک

«حکمت الله سنایی» با بیان اینکه، این طرح در راستای ذخیره سازی 800 هزار متر مکعب آب در هر مرحله، تا خرداد ماه 1397 به بهره برداری می‌رسد افزود: آب ذخیره شده علاوه بر تأمین آب کشاورزی باغات و زمین‌های کشاورزی اطراف، سفره‌های زیر زمینی را تغذیه خواهد کرد و از فرسایش زمین‌های اطراف جلوگیری می‌کند.

«مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد» گفت: این طرح آبخیزداری با انجام عملیات بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی، در مسیر سیلاب در این شهرستان، اجرا می‌شود تا در زمان بارش، سیلاب در پشت بندهای ملاتی کنترل، ذخیره و از ورود رسوبات به مزارع پایین دست هم جلوگیری شود.

«عزت الله بهشتی فر» کنترل و مهار رسوب و سیلاب‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، را از اهدافِ اجرای این طرح آبخیزداری برشمرد و افزود: تمامی مراحل اجرایی طرح‌های واگذاری شده از جانب کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان نظارت و ارزیابی می‌شوند.

«وی» با اشاره به اینکه، ارتقاء پوشش اعتبارات ملی طرح‌های آبخیزداری استان، اجرای طرح مدیریت جامعِ حوزه آبخیز با مشارکت مردم و ارزیابی اثر بخشیِ فعالیت‌های آبخیزداری، در پیشگیری و مهار کردن سیل از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است گفت: احداث بندهای خاکی و نهال کاری از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در حوزهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی