English

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه:

توزیع ۵۱ هزار و ۵۶۰ بسته غذایی یک‌ماهه بین زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا امیریان گفت: فضای مجازی نقش مهمی در تسریع کمک‌های مردمی به آسیب دیدگان در مناطق زلزله‌زده داشته است و بیش از 48 میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی به‌حساب " 99999" سازمان هلال‌احمر واریزشده است.

توزیع 51 هزار و 560 بسته غذایی یک‌ماهه بین زلزله‌زدگان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، افزود: اقلام و کمک‌های مردمی خیلی بالابود و بر اساس بخشنامه‌ای به سازمان هلال‌احمر استان‌ها اعلام کردیم که اقلام اهدایی را در محل انبارهای هلال‌احمر استان‌هایشان نگه‌دارند تا در زمان مناسب بر اساس نیاز و شرایط منطقه وارد استان شود.

وی بابیان این مطلب که در سطح استان و شهرستان‌ها بیش از 20 سالن را برای انبار کمک‌های مردمی تعیین کردیم، خاطرنشان کرد: حجم بالای هدایا نشان اعتماد بالای مردم را نسبت به گذشته نشان داد که تاکنون سابقه نداشته است به‌طوری‌که در ظرف دو روز 15 میلیارد تومان کمک نقدی به‌حساب 99999 هلال‌احمر واریز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفت: مجموعاً 84 هزار و 350 تخته چادر، 240 هزار تخته پتو، 151 تن برنج، 665 هزار قوطی کنسرو جات، 42 هزار و 400 شعله چراغ والور، 56 هزار تخته موکت، 33 هزار و 130 ست ظروف، 58 هزار عدد گالن آب، 86 هزار و 600 ثوپ البسه، 260 هزار کیلو نایلون پوششی، 20 هزار و 500 شعله بخاری‌برقی (هیتر) بین زلزله‌زدگان توزیع‌شده است.

امیریان بابیان این مطلب که اقلام اهدایی متنوع و متفاوت بوده است، افزود: قند، شکر، آبمیوه، شیر خشک، خرما، و... بین 57 هزار خانوار توزیع‌شده است که 51 هزار و 560 بسته غذایی یک‌ماهه شامل انواع کنسرو جات، حبوبات، روغن، برنج، چایی و همچنین 41 هزار و 248 بسته غذایی 72 ساعته و 26 هزار و 441 ست بهداشتی بین آسیب دیدگان تقسیم‌شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع 84 هزار تخته چادر نسبت به سطح گستردگی حادثه انحراف بالایی ندارد و خانوارهای آسیب‌دیده در چادر زندگی می‌کنند گفت: از همان روزهای اول وقوع حادثه اسکان اضطراری وظیفه‌ی ما بود که بسیاری از افراد پس رفع نگرانی و تائید بنیاد مسکن مبنی بر قابل سکونت بودن منازل آن‌ها از چادر استفاده نکردند.

امیریان تصریح کرد: اکنون فرآیند اسکان موقت آسیب دیدگان است که طی تفاهم‌نامه دولت با بنیاد مسکن کانکس نیز برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته‌شده که روز گذشته (13 آذر) بر اساس ارزیابی و تائید بنیاد مسکن 350 تخته چادر در گیلانغرب و 250 تخته چادر در دالاهو که منازل آن‌ها قابل سکونت نیست، توزیع‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: در شب اول حادثه با توجه به اینکه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب‌شده بود اولین بیمارستان صحرایی (ADH) را در بخش‌های فوریت‌های پزشکی، بهداشت روان و محیط، پرستاری، مامایی و...دایر کردیم و بر اساس آمار در روزهایی اول بیش از هشت هزار نفر مورد مداوا و ارجاع قرار گرفتند و مجموعاً بیش از 18 هزار و 814 نفر در بیمارستان صحرایی مداوا شده‌اند و سه مورد تولد نوازد در این بیمارستان ثبت‌شده است.

امیریان با اشاره به اینکه اقلام موردنیاز ازجمله چادر ظرف یک هفته بین زلزله‌زدگان توزیع شد، عنوان کرد: هشت شهرستان متأثر از زلزله متقاضی دریافت چادر بودند و با توجه به گستردگی حادثه این حجم درخواست بالابود و موجب تأخیر در توزیع اقلام موردنیاز شده بود. در شهرستان سرپل ذهاب در حال انجام لکه‌گیری چادرها هستیم.

این مسئول هلال‌احمر ادامه داد: در قالب تیم‌های" سحر" که فضایی برای دوستداران کودک است فعالیت‌هایی در مناطق زلزله‌زده انجام‌شده و تیم‌های حمایتی روانی هلال‌احمر از سراسر کشور وارد منطقه شده‌اند و فعالیت آن‌ها مستمر بوده و شاید تا ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

 وی با اشاره به اینکه تیم‌های روانشناسی با تولیت سازمان هلال‌احمر در قالب 40 تیم از 19 استان به منطقه اعزام‌شده‌اند که بیش از 560 مددکار اجتماعی و روانشناس بالغ‌بر 98 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.

امیریان هلال‌احمر را به‌عنوان نهاد غیردولتی معرفی کرد و افزود: بیشترین ظرفیت پاسخ‌گویی ما را اعضاء و داوطلبانی انجام می‌دهند که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با این سازمان ندارند، که تمام توان خود را برای امدادرسانی بکار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به سطح توقعات آسیب دیدگان و گستردگی تخریب در مناطق زلزله‌زده قاعدتاً اگر ظرفیت امدادگری نبود مجموعه‌ی 200 نفری کارمندان سازمان هلال‌احمر نمی‌توانستیم پاسخ گوی چنین سوانحی باشیم و 800 نفر از امدادگران هلال‌احمر در استان و بیش از یک هزار و 400 امدادگر از 25 استان از همان لحظات اولیه جهت امدادرسانی خود را به منطقه رساندند.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام ظرفیت خود را براین قراردادیم که خدمات خود را در اولین فرصت به دست افراد آسیب‌دیده برسانیم، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را علی‌رغم کاستی‌ها بکار گرفتیم و این به معنای آن نیست که انتقاد و ایرادی

برما وارد نشود و انتقاد را نسبت به خود می‌پذیریم تلاش کردیم با تمام توان را برای امدادرسانی به نقطه‌ی حادثه‌دیده و افرادی که نیاز به کمک دارند بکار بگیریم.

امیریان بابیان این مطلب که تأمین امنیت جهت امدادرسانی از همان روزهای اول با توجه به گستردگی حادثه مقدور نبود، گفت: بنابراین انتقال اقلام توسط سپاه و ارتش صورت گرفت و همچنین با توجه به تعبیه سوله‌ها و وجود بستر در پادگان‌ها به‌منظور تسریع در امدادرسانی توزیع اقلام به آن‌ها سپرده شد که پس از یک هفته مجدداً هلال‌احمر توزیع اقلام را بر عهده گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه