English

راه اندازی مرکز مشاوره دانش آموزان استثنایی در خوزستان برای نخستین بار در کشور

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: به زودی در خوزستان به عنوان تنها استان کشور، مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان استثنایی راه اندازی می شود.

راه اندازی مرکز مشاوره دانش آموزان استثنایی در خوزستان برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی ممبینی امروز (13 آذر) در مراسم روز جهانی معلولین گفت: «روز جهانی معلولین»  با هدف فرهنگ سازی و آشنایی های جامعه با توانایی معلولین با این عنوان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 300 معلم آموزش دانش آموزان استثنایی را در استان خوزستان بر عهده دارند، گفت: استان خوزستان دارای 4 هزار و 250 دانش آموز معلول است و  یک هزار دانش آموز با نیازهای ویژه نیز در مدارس عادی در کنار سایر دانش به تحصیل ادامه می دهند.

ممبینی با تاکید بر توسعه مدارس استثنایی گفت: تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه باید در استان شناسایی و مورد آموزش قرار بگیرند و در حال حاضر به جز شهرستان کارون تمامی مناطق خوزستان حتی در قسمت های عشایری و محروم دارای کلاس استثنایی هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مقام آور در روز جهانی معلولین مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: دانش آموزان استثنایی خوزستان  25 رتبه برتر ورزشی و 15 رتبه برتر قرآنی را در رشته های حفظ، قرائت و نهج البلاغه در کشور به دست آوردند که با اهدای جوایزی در روز معلولین از آنان تجلیل شد.

ممبینی افزود: سالن ورزشی به عنوان مطالبه اصلی دانش آموزان استثنایی طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد، همچنین در بخش عمرانی نیز با حمایت های بنیاد برکت مدرسه باغچه بان افتتاح شد و مدرسه خیر ساز رودکی هم در بهمن ماه برای استفاده دانش آموزان استثنایی به مرحله بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 1 میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استثنایی پرداخت شد و بیش از 300 میلیون تجهیزات بین این دانش آموزان توزیع شد، گفت: طرح خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی نیز در دستور اجرا قرار دارد که در این طرح دانش آموزان استثنایی تحت پوشش درمانی و دارویی قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه