English

سرویس مدارس مغفول نماند

ساماندهی مدارس نباید مغفول بماند و نیاز به توجه بیشتر دارد.

سرویس مدارس مغفول نماند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ضمن تسلیت به خانواده های دانش آموزان هرمزگانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند گفت:با توجه به وجود ۱۳ هزار و ۲۰۰ باب مدرسه و بیش از ۲.۵ میلیون دانش آموز که بیش از ۵ هزار ۴۰۰ تن از آن ها دانش آموزان مدارس استثنایی هستند ایجاب می کند که تمهیداتی برای سهولت و رفت و آمد این دانش آموزان قرار داده شود.

وی در ادامه افزود: هر ساله افزایش ۳۰ درصدی در دو هفته اول مهر را شاهدیم که ۱۶ درصد آن به میزان سفرهای آموزشی مربوط است.

امانی ادامه داد: بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۷ کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی که تاکنون معتبر و ملاک عمل است قرارداد سرویس مدارس توسط مدیران مدارس عمل می شود. طبق بند ب ماده ۶ و ماده ۷ مصوبه نیز صدور مجوز رانندگان نیز بر عهده شهرداری است و در تبصره ۲ ماده ۵ نیز به کارگیری خودروهای متفرقه ممنوع و عواقب ان بر عهده استفاده کنندگان است و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است تخلفات سرپیس های مدارس را به اموزش و پرورش و شهرداری گزارش کند. امید آن می رود که شهرداری پیگیر وصول گزارشات باشد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: در دومین جلسه کمیته ایمنی که با حضور ریاست راهنمایی و رانندگی و مدیران محترم سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل و ایمنی تشکیل شد چند مصوبه نیز به تصویب رسید 

با توجه به اهمیت ایمنی مدارس شهرداری تهران موظف می شود لایحه ای در سرویس مدارس و جزییات به شورای شهر ارائه کند .دوم آنکه مقرر شد با هماهنگی شهرداری پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروها تهیه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی