English

فرماندار مشهد:

مناسب‌سازی هر فضای مرتبط با معلولان در مشهد نیازمند بودجه حداقلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی بوده است

فرماندار مشهد گفت: در جهت مناسب‌سازی فضاهای معلولان در مشهد نیازمند بودجه حداقلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام از این فضاها هستیم.

مناسب‌سازی هر فضای مرتبط با معلولان در مشهد نیازمند بودجه حداقلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی بوده است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، محمد رحیم نوروزیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کمیته مناسب‌سازی در جهت خدمات‌رسانی شایسته به گروه‌های خاص همچون معلولان و جانبازان در فرمانداری مشهد شکل گرفته است.

وی افزود: در این کمیته نمایندگان استانداری، فرمانداری، راه و شهرسازی، بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و بنیاد شهید و دیگر ادارات حضور دارند تا رمپ و فضای مناسب جهت تردد سهل و آسان معلولان صورت پذیرد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه کمبود اعتبارات رنج‌دهنده است، خاطرنشان کرد: در جهت مناسب‌سازی فضاهای معلولان در مشهد نیازمند بودجه حداقلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام از این فضاها هستیم.

نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر استخدام در همه ادارات و دستگاه‌های دولتی ممنوع است و اگر استخدامی‌ای باشد سهم ۳ درصدی معلولان محفوظ است.

وی با اشاره پیگیری ویژه درخواست‌های معلولان، تاکید کرد: گزارشات رسیده در بحث فضاهای نامناسب معلولان و موانعی که در مسیر ترددشان وجود دارد دریافت شده است که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد زائران امام رضا(ع) را گروه‌های معلول کم‌توان و ناتوان تشکیل می‌دهند، گفت: این میزان معادل یک پنجم مجموع زائران ولی نعمتمان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را شامل می‌شود و باید در جهت میزبانی شایسته از تمامی مهمانان امام رضا(ع) به‌ویژه گروه‌های خاص همچون جانبازان و معلولان تلاش کنیم‌.

نوروزیان گفت: از ثمن‌ها و دستگاه‌ها درخواست داریم تا در پروژه‌های عمرانی و مناسب‌‌سازی‌ها همکاری و نظارت لازم را داشته باشند و معتقدیم که بهترین گروه خود مردم هستند.

وی افزود: مشکلات ایجاد شده در بحث مسکن معلولان توسط اداره بهزیستی مشهد و با همکاری خیران مسکن‌ساز در حال انجام است و اعطای تسهیلات ویژه در حوزه‌های مسکن، اشتغال و ازدواج معلولان هم در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه