English

ساخت ایستگاه هواشناسی شهر رینه

مدیرکل هواشناسی مازندران از ساخت ایستگاه هواشناسی شهر رینه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان خبر داد.

ساخت ایستگاه هواشناسی شهر رینه

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا رضوی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه در زمینه هواشناسی باید به موضوع چهار موضوع به‌عنوان خطر و تهدید این استان به مردم آگاهی سازیم، بیان کرد: مردم استان بدانند که کشور از جنوب به سمت کشور‌های بالای نقشه در مسیر خشک شدن است و تبخیر رو به بالا است.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها در کشور کوتاه و کاهش یافته است، افزود: عمده بارش‌ها به حداقل 10 تا 11 میلی‌متر رسیده و این امر استان ما را تهدید می‌کند.

رضوی با بیان اینکه با بارش باران در دریا، می‌توان فقط 13 درصد منابع آبی مدیریت کرد و مابقی منابع در دریا سرازیر می‌شود، عنوان کرد: ساخت و ساز بی‌رویه در ارتفاعات بالادست زیاد است و این باعث می‌شود تا نگه داشت آب، برای فصل زراعی را با مشکل مواجه کند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از سو دیگر عدم آگاهی کشاورزان در استفاده از سموم در فصل زراعت است که باید براساس اطلاعات هواشناسی به صورت جهانی انجام شود، گفت: در این امر کشاورزان از زمان دقیق سمپاشی اطلاعات ندارد که از این رو شایبه افزایش سرطان نیز به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: نباید اجازه ساخت وساز در ارتفاعات داده شود در حالی که در اراضی شالی‌زاری اجازه ساخت بتن داده می‌شود با توجه به اینکه زمین کشاورزی ارزشمند است و در دنیا زمین های کشاورزی دو طبقه می‌شوند تا بهره‌برداری بیشتر صورت گیرد اما در مناطق مازندران این موضوع دیده نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اخبار کذب وضعیت آب و هوا از سوی فضای مجاز یادآور شد: از فضای مجازی در زمینه بیان اطلاعات هواشناسی انتقاد داریم زیرا این شبکه‌ها متاسفانه به نوعی یک وظیفه مخرب را بر عهده گرفته‌اند و در قرار گرفتن شرایط کشاورزان برای برداشت محصول باغی در روزهای اخیر این شایعات به بخش کشاورزی ضربه می‌زند.

وی اضافه کرد: اکنون زمان مناسب برای برداشت پرتقال نیست در صورت شایعه هوای سرد موجب می‌شود تا این محصول زودتر و ناراس برداشت شود.

رضوی با اشاره به ساخت ایستگاه هواشناسی شهر رینه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان بیان و عنوان کرد: احداث چنین ایستگاه‌هایی در نقاط ارتفاعات و شهرهای استان مازندران ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه