English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

منطقه آزاد تجارى-صنعتى کردستان، مزایاى ویژه اى نسبت به سایر مناطق آزاد کشور خواهد داشت

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه بررسى موارد اجراى محدوده منطقه آزاد تجارى _ اقتصادى کردستان، گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان در صورت تصویب در مجلس، مزایاى ویژه اى دارد که در سایر مناطق آزاد کشور وجود ندارد.

منطقه آزاد تجارى-صنعتى کردستان، مزایاى ویژه اى نسبت به سایر مناطق آزاد کشور خواهد داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حسین فیروزى در این خصوص اظهار داشت: در شهرهاى بانه و مریوان از دیرباز زمینه تجارت فرامرزی و صادرات وجود داشته، و این بستر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می سازد. 
وى با یادآورى اینکه منطقه آزاد تجارى _ صنعتى بانه و مریوان، یکى از مهم ترین برنامه هاى دولت یازدهم براى توسعه کردستان است، افزود: در شوراى عالی مناطق آزاد و دولت یازدهم به دلیل شرایط ممتاز شهرستان هاى بانه و مریوان و موقعیت خاص دسترسی به بازارهاى عراق و سوریه این طرح  به تصویب رسید. 
فیروزى خاطرنشان کرد: در تصویب این طرح علاوه بر توسعه صادرات محصولات داخلى که به عنوان هدف اصلى مورد توجه دولت محترم قرار دارد، ایجاد شرایط لازم و مشوق هاى مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در کردستان نیز هدف دیگر دولت از تصویب این طرح براى کردستان است.  
معاون استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با عنایت ویژه نسبت به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه که مطالبه مشترک دولت  و مردم کردستان است اهتمام نمایند.
 وى افزود: تصویب منطقه آزاد امکان بهره مندى از ظرفیت هاى قانونى برای تسهیل سرمایه گذارى و مشوق هاى مالیاتى و صادراتى را برای سرمایه گذاران داخلى و خارجى فراهم مى سازد و توسعه کردستان را از نظر زیرساختها و ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان تسریع می بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه