English

واکنش معاون استاندار به ادعای رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

بودجه عمرانی سال ۹۵ کردستان کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان بود

معاون استاندار کردستان گفت: کل بودجه عمرانی استان کردستان در سال 95 از 700 میلیارد تومان کمتر بود، از نظر منطق بودجه و مقررات و دستورالعمل‌های حاکم بر آن غیرممکن و بعید است که بر اساس یک نامه در اواسط سال بودجه‌ای بیش از بودجه مقرر استان در قانون بودجه به مجموع اعتبارات استانی اضافه شود که قانون بودجه چنین ظرفیتی را ندارد.

بودجه عمرانی سال 95 کردستان کمتر از 700 میلیارد تومان بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل ازخبرگزاری فارس کردستان، رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری که چند مدت پیش با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: براساس درخواستی که از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشته است، 700 میلیارد تومان به کردستان اختصاص یافته اما مدیران استانی نتوانسته‌اند یک ریال آن را جذب نمایند.

سیدمهدی فرشادان در آن جلسه تصریح کرد: در صورتی که این روند سهل‌‌انگاری مدیران ادامه پیدا کند، آنها را به عنوان خائن به مردم معرفی می‌کند.

حسین فیروزی نیز در پاسخ به پیگیری این موضوع خبرنگار فارس، گفت: آقای فرشادان نماینده محترم مردم شهرستان‌های، سنندج، دیواندره و کامیاران در مکاتبه‌ای با آقای نوبخت لیستی از پروژه‌های حوزه انتخابی خود را فهرست‌بندی کرده و از آقای نوبخت درخواست تامین اعتبار برای این پروژه‌ها را در اوایل نیمه دوم سال گذشته کرده بود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اظهار کرد: آقای نوبخت روی این نامه برای مدیران حوزه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دستور داده بود که بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان استان کردستان در مجلس، بنده و رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان در محل سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با هدف تعیین اولویت‌های پرداخت طلب پیمانکاران در حوزه‌های مختلف تشکیل شده بود موضوع نامه مزبور بعد از دستور کار جلسه توسط آقای فرشادان مطرح شد، گفت: نمایندگان آقای نوبخت که در جلسه حاضر بودند اعلام کردند، امکان تامین این اعتبارات از بودجه کشور که سهم همه استان‌ها در آن تعیین شده است وجود ندارد.

فیروزی خاطرنشان کرد: کل بودجه عمرانی استان کردستان در سال 95 از 700 میلیارد تومان کمتر بود، از نظر منطق بودجه و مقررات و دستورالعمل‌های حاکم بر آن غیرممکن و بعید است که بر اساس یک نامه در اواسط سال بودجه‌ای بیش از بودجه مقرر استان در قانون بودجه به مجموع اعتبارات استانی اضافه شود که قانون بودجه چنین ظرفیتی را ندارد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: این پاسخ‌هایی است که نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در جواب درخواست آقای فرشادان دادند، ضمنا نامه فوق‌الذکر توسط آقای نوبخت به استانداری کردستان و به مدیران استان ارجاع نشده است و ما فقط تصویر آن نامه را که مسوولیت بررسی و اقدام مقتضی برای مدیران داخلی سازمان و بودجه کشور ارسال شده بود را دیدیم.

وی اظهار کرد: البته علی‌رغم اینکه مسوولیت پیگیری این درخواست به مدیران استان داده نشده بود، باز چندین بار از طریق استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان موضوع پیگیری شد و پاسخ مثبتی از طرف مدیران سازمان برنامه و بودجه به دلایلی که قبلا ذکر کردم حاصل نشد.

فیروزی در پایان گفت: سه نفر از نمایندگان کردستان از جمله آقای فرشادان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بوده که کاملا در جریان ضوابط و دستورالعمل‌های بودجه کشور هستند و نیازی به توضیح بیشتر از این در این زمینه نمی‌بینیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه