English

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم :

راه‌اندازی هنرستانی جامع با زیر بنایی بالغ‌بر ۱۱ هزار مترمربع در استان قم تا پایان سال جاری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان احداث هنرستانی جامع در استان قم تأکید کرد: هنرستانی جامع و مجهز با زیر بنایی بالغ‌بر 11 هزار مترمربع و اعتباری 7 میلیارد تومانی تا پایان سال جاری در قم راه‌اندازی خواهد شده که 2 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

راه‌اندازی هنرستانی جامع با زیر بنایی بالغ‌بر 11 هزار مترمربع در استان قم تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در مبحث قانون شوراهای آموزش‌وپرورش و تعامل با شهرداری کارهایی تا قبل از این انجام‌نشده بود که با پیگیری‌های موردنیاز مصوباتی نیز در برداشته که هنوز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان افزود: دغدغه همه مدیران و مسئولان بر این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها جذب بازارهای کار شوند که مقدمات آن در آموزش‌وپرورش نیز انجام‌شده که بر همین مبنا 75 هنرستان در قم دایر شده که نیازمند تجهیزات لازم است چراکه در ارائه خدمات تئوری آموزش پرورش هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم  بابیان ایجاد رشته‌های بومی در هنرستان‌های استان گفت : ایجاد رشته‌های بومی مانند انگشتر سازی، آسانسورسازی و  سوهان‌پزی و ازجمله  این اقدامات موفق است که فارغ‌التحصیلان آن بلافاصله پس از تحصیل وارد بازار کار می‌شوند.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر مشکلات هنرستان‌های استان  ادامه داد: هنرستان‌های استان هرکدام  حداقل نیازمند 50  میلیون تومان اعتبار برای تجهیز بوده  و هر  هنرستان در حد استاندارد، اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد تومان برای تجهیز و احداث نیاز دارد همچنین  تجهیز هنرستان‌ها برابر با خروجی‌های بیشتر و رونق کسب‌وکار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم  بابیان احداث هنرستانی جامع در استان قم تأکید کرد: هنرستانی جامع و مجهز با زیر بنایی بالغ‌بر 11 هزار مترمربع و اعتباری 7 میلیارد تومانی تا پایان سال جاری در قم راه‌اندازی خواهد شده که 2 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بابیان اهمیت افزایش اعتبارت موردنیاز هنرستان‌های استان قم گفت: یک میلیارد و300 میلیون تومان سال گذشته برای تجهیز هنرستان‌ها و مدارس فنی حرفه‌ای  استان اعتبار تخصیص داده‌شده است.

شیخ‌الاسلام با انتقاد  از عدم تخصیص حق 5 درصدی آموزش‌وپرورش عنوان کرد: بودجه و حق 5 درصدی شهرداری و دیگر مجتمع‌های مربوطه باید در آینده نزدیک در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بابیان برپایی نمایشگاه کتاب استان قم در آذرماه سال جاری تصریح کرد: آذرماه سال جاری نمایشگاه کتاب در مجتمع ناشران برپا خواهد شد و تلاش این اداره کل در این است تا شرایط و تمهیداتی را در آن مهیا کند تا با افزایش اقبال دانش آموزان به کتاب و افزایش سرانه کتاب مدارس استان منتهی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه