English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد

پایان عملیات استحکام بخشی ایوان کاخ عالی قاپو اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از اتمام عملیات استحکام بخشی ایوان کاخ عالی قاپو خبر داد.

پایان عملیات استحکام بخشی ایوان کاخ عالی قاپو اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الله یاری اظهار داشت: با توجه به نیاز استحکام بخشی ستونهای چوبی ایوان کاخ عالی قاپو عملیات مرمتی ایوان کاخ به عنوان یکی از بزرگترین سازه های چوبی بناهای تاریخی کشور در چند سال گذشته آغاز گردید.

وی افزود: در دو سال اخیر حداقل 6 عملیات مرمتی همزمان با هم در کنار عملیات استحکام بخشی در ایوان کاخ عالی قاپو آغاز گردید.

الله یاری  اظهار داشت: برای اولین بار در کشورعملیات بازسازی و نصب نرده های ایوان کاخ عالی قاپو نیز در یک و نیم سال گذشته در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت که پس از حدود یکصد سال این ایوان دارای نرده های زیبا و منحصر به فردی با استفاده از هنرهای سنتی ایرانی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اتمام عملیات استحکام بخشی ایوان چوبی کاخ عالی قاپو اظهار داشت: این عملیات با ظرافت خاصی پس از حدود 45 سال در این ایوان در دو سطح مرمت سقف ایوان به ویژه سقف دو پوش ایوان و اجرای عملیات استحکام بخشی ستونهای ایوان اجرا شده، به گونه ائی که مرمتگران با پیاده نمودن تک تک ستونها، عملیات استحکام بخشی را انجام داده و سپس ستونها یک به یک مجددا در جای خود نصب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه