English

مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان:

۸ اثر تاریخی در روستای ابیانه و شهرستان چادگان ثبت ملی می‌شود

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تهیه پرونده ثبتی ۷ اثر تاریخی در روستای ابیانه و یک اثر تاریخی در شهرستان چادگان برای ثبت ملی این آثار خبر داد.

۸ اثر تاریخی در روستای ابیانه و شهرستان چادگان ثبت ملی می‌شود

به  گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون اللهیاری با تاکید بر لزوم ساماندهی ورود انبوه گردشگران به روستای ابیانه، اظهار داشت: تلاش داریم تا با تدوین طرح جامع گردشگری روستای ابیانه، از یکسو از آثار منحصر به فرد تاریخی این روستا حفاظت کرده و از سوی دیگر به دنبال بهره‌مندی هر چه بهتر گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی این روستای تاریخی هستیم.

وی تاکید کرد: در راستای حفاظت از میراث گران سنگ و غنی روستای ابیانه ،امروز وضعیت 7 اثر تاریخی در این روستا که داخل عرصه ثبتی ابیانه بوده بررسی و با اکثریت آراء طرح تهیه پرونده این آثار برای ارسال به شورای عالی ثبت ملی آثار تاریخی کشور به تصویب رسید.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان ارشد شورای ثبت آثار تاریخی استان اصفهان بر اساس این مصوبه ،پرونده‌های خانه‌های تاریخی "حکیم زاده"،" میرزائی"(ماه پری)،" ابوالقاسمی"،" حسن نعیمی"،" میرزائی" و همچنین بنای تاریخی" چهار صفه خانقاهی" و" مسجد یوسمان" را برای ثبت ملی این آثار تهیه خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی