English

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

هدف قیام امام حسین(ع) نجات مردم از گمراهی بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) خون خود را ایثار کرد تا مردم را از گمراهی و ضلالت نجات بدهد.

هدف قیام امام حسین(ع) نجات مردم از گمراهی بود

 به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که امام حسین(ع) خون خود را بذل کرد تا مردم را از گمراهی و ضلالت نجات بدهد.

وی ادامه داد: انحراف جدا شدن از صراط مستقیم است و خداوند برای هدایت مردم پیامبران را با دلایل روشن به سوی مردم فرستاد، همیشه در طول تاریخ انحراف‌ها وجود داشت و قرآن کریم از انحراف به فسق تعبیر کرده، جدا شدن از راه حق فسق است و این کلمه بیش از 50 بار در قرآن آمده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: قرآن کریم می‌گوید کسانی که خدا را فراموش کنند، فاسق هستند، رسول اکرم(ص) فرمود انسان‌های فاسق چهار علامت دارند، از جمله این علامت‌ها اهل لغو و لهو بودن است.

رفیعی با اشاره به مبارزه پیامبران با انحراف‌ها اظهار کرد: آن‌ها در طول تاریخ با انحراف‌ها مبارزه کرده و راه درست را به مردم معرفی می‌کردند، تشخیص انحرافات در حوزه اخلاق سخت نیست، همه می‌دانند که امانت داری کار درست و خیانت یک انحراف است.

وی ادامه داد: شناخت انحراف‌ها در حوزه‌های اعتقادات و سیاست سخت است، یزید با شعار مبارزه با انحراف امام حسین(ع) را به شهادت رساند، یکی از ملاک های صحیح بودن اعتقادات، فطرت است، به عنوان مثال بت پرستی خلاف فطرت و توحید مطابق فطرت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: عقل سلیمی که گرفتار هوا و هوس نباشد، می‌تواند موارد صحیح را در زمینه اعتقادات تشخیص بدهد، وحی هم آخرین ملاک برای شناخت موارد صحیح در زمینه اعتقادات است.

رفیعی، انحراف را گاهی اقتصادی دانست و تصریح کرد: قوم حضرت شعیب کم فروشی می‌کردند و این قوم به سخنان پیامبر در زمینه مسائل اقتصادی گوش نمی‌دادند.

وی ادامه داد: حضرت نوح گرفتار انحراف خانوادگی بود و پسر این پیامبر الهی در خط توحید نبود. گاهی انحراف، انحراف سیاسی است، به عنوان مثال جریانی در طول تاریخ تشکیل می‌شود که انحراف را در جامعه تبلیغ می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تمام تلاش پیامبران الهی این بود که جلوی انحراف‌ها را بگیرند، همیشه انحراف در جامعه وجود دارد و به همین دلیل در هر زمانی به امام معصوم نیاز داریم. میزان حق در جامعه، امام معصوم است و در دوران غیبت امام زمان(عج) علمای متدین به عنوان محور جامعه معرفی شدند.

رفیعی با اشاره به انواع انحراف در جامعه اظهار کرد: یکی از انحراف‌ها این است که انسان عمل زشت خود را زیبا ببیند و این مساله زیاد در جامعه پیش می‌آید، گاهی انسان در بیابان، سراب را آب می‌بیند و نگاه انسان دچار اشتباه می‌شود، انسان نباید اسراف را سخاوت ببیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد زحمت زیادی می‌کشند، اما به دلیل اینکه کار منحرفانه ای انجام می‌دهند، به نتیجه نمی‌رسند، خوارج عبادت زیادی می‌کردند، اما آن‌ها در برابر امام علی(ع) جنگیدند، در انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد بودیم که برخی از منافقین به آیات قرآن و خطبه‌های نهج البلاغه مسلط بودند، اما در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادند و مردم بی گناه را به شهادت رساندند، دلیل انحراف آن‌ها قطع ارتباط با روحانیت و مراجع تقلید بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه