English

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

واقعه عاشورا یک بلای سخت برای حضرت زینب(س) بود، اما این واقعه، عالم را متحول کرد

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفت: واقعه عاشورا یک بلای سخت برای حضرت زینب(س) بود، اما عالم را متحول کرد، خاندان بنی امیه حدود هزار ماه حکومت کردند، اما اکنون قبرهای این خاندان مخروبه است، در حالی که قبور ائمه معصومین(ع) مورد توجه مردم است و بسیاری از افراد اسم فرزندان خود را براساس اسامی اهل‌بیت(ع) می‌گذارند.

واقعه عاشورا یک بلای سخت برای حضرت زینب(س) بود، اما این واقعه، عالم را متحول کرد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به بهترین ذکر اظهار کرد: براساس روایات بهترین ذکر، صلوات است و فرستادن صلوات ثواب زیادی برای انسان دارد.

وی ادامه داد: در قرآن بیش از 100 بار به تعابیر مختلف از صبر یاد شده و خداوند وعده‌های فوق العاده ای به انسان‌های صابر داده است، کسانی که صابر باشند در روز قیامت بدون حساب و کتاب به بهشت می‌روند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر زنی بر بداخلاقی‌ها و فقر شوهرش صبر کند، براساس روایات با حضرت زهرا(س) محشور خواهد شد و صبر بر اخلاق بد همسر ثواب بسیار زیادی دارد.

فرحزاد با اشاره به ویژگی‌های یعقوب اظهار کرد: این پیامبر الهی چه در زمان رفاه و چه در زمان سختی خداوند را شکر می‌کرد و خداوند یعقوب را بارها امتحان کرد.

وی ادامه داد: امتحان خداوند همیشگی است و خدا همواره انسان را به شیوه‌های مختلف امتحان می‌کند، امتحان خداوند قطعی است و انسان همیشه باید مواظب امتحان‌های خدا باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: واقعه عاشورا یک بلای سخت برای حضرت زینب(س) بود، اما این واقعه، عالم را متحول کرد، خاندان بنی امیه حدود هزار ماه حکومت کردند، اما اکنون قبرهای این خاندان مخروبه است، در حالی که قبور ائمه معصومین(ع) مورد توجه مردم است و بسیاری از افراد اسم فرزندان خود را براساس اسامی اهل‌بیت(ع) می‌گذارند.

فرحزاد با بیان اینکه نور اهل‌بیت(ع) خاموش نشدنی نیست تصریح کرد: خاندان بنی امیه تلاش زیادی کردند که نور اهل‌بیت(ع) را در جهان خاموش کنند، اما با این وجود ائمه معصومین(ع) اکنون مورد احترام مسلمانان جهان هستند.

وی ادامه داد: هر چیزی که خداوند برای انسان مومن تقدیر می‌کند، در آن خیر و برکت است و انسان مومن با صبر در بلایا به مقام‌های بالای معنوی می‌رسد، یعقوب در زمانی که اموال و سلامتی و فرزندان خود را از دست داد، باز هم صبر کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات انسان مومن اگر بداند در بلایا چقدر ثواب و پاداش وجود دارد، آرزو می‌کند که همیشه گرفتار بلایا باشد، خداوند در کنار انسان‌های مومن صابر است.

فرحزاد با اشاره به ضرورت صبر در برابر بلایا اظهار کرد: خداوند مقامی را برای انسان مومن قرار داده است که او تنها با صبر کردن در برابر بلایا به آن می‌رسد، گاهی تحمل سرزنش‌های مردم از تحمل بلایا برای انسان سخت تر است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) زیارت کوتاهی دارد که در مفاتیح الجنان است، براساس متن این زیارت، حضرت زهرا(س) بانویی است که خداوند او را پیش از این دنیا امتحان کرده بود و حضرت زهرا(س) در برابر امتحان‌های خداوند صبر داشت.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی مهم حضرت زهرا(س) صبور بودن است، این بانوی بزرگوار در طول عمر خود مصایب زیادی را تحمل کرد و حضرت زهرا(س) به دلیل صبر در برابر مصیبت‌ها به مقام شفاعت رسید، مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) سند مظلومیت این بانوی بزرگوار است و حضرت زهرا(س) برای غربت امام علی(ع) گریه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه