English

با حضور مقامات استانی؛

آیین معارفه شهردار کلانشهر شیراز برگزار شد

آیین معارفه حیدر اسکندرپور شهردار جدید کلانشهر شیراز با حضور جمع کثیری از مقامات استانی و شهری، و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آیین معارفه شهردار کلانشهر شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، مراسم معارفه حیدر اسکندرپور شهردار جدید کلانشهر شیراز با حضور استاندار فارس، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران شهری، فرهیختگان، اعضای احزاب گوناگون و تشکل های مردم نهاد؛ عصر سه شنبه 16 آبان ماه برگزار و حکم شهردار شیراز توسط استاندار فارس به حیدر اسکندرپور تقدیم شد.

معارفه شهردار جدیدی کلانشهر شیراز

شهرداری، زمینه ساز زندگی مناسب برای شهروندان

استاندار فارس در مراسم معارفه شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه محیط شهر باید برای شهروندان آرامش دهنده باشد، تأکید کرد: همه ما باید به سمت ایجاد شهری سالم و نشاط‌ آفرین که در ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی و غیره باید زمینه‌ساز زندگی مناسب برای شهروندانش باشد، قدم برداریم.

استاندار فارس در آیین برگزاری مراسم معارفه شهردار جدید کلانشهر شیراز

اسماعیل تبادار افزود: انتظار من این است که تکمیل پروژه‌های شهرداری، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت شهروندان از جمله مهمترین اقدامات مهندس اسکندرپور-شهردار کلانشهر شیراز باشد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه گذاران برای رشد و توسعه شهر، اظهار داشت: کلانشهر شیراز مجال بزرگی برای دعوت از سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی است و این فرصت باید به عنوان یک ضرورت در راستای فراهم ساختن اشتغال، در دستور کار قرار بگیرد.

پیشنهاد من به مهندس اسکندرپور استفاده از مشاورین برتر خارجی است

بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های شیراز برای توسعه هرچه بیشتر، خطاب به شهردار جدید گفت: شیراز نیازمند گسترش داشته‌های غنی‌اش می‌باشد و پیشنهاد من به مهندس اسکندرپور استفاده از مشاورین برتر خارجی است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در آیین برگزاری مراسم معارفه شهردار جدید کلانشهر شیراز

وی ادامه داد: ما به عنوان منتخبین مردم و شما به عنوان شهردار جدید باید پاسخگوی اعتماد شهروندان باشیم و کمر خدمت به آنان را برای آبادانی هر چه بیشتر شیراز ببندیم.

علی اکبری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه شهردار کلانشهر شیراز اظهار داشت: شهرداری باید به سمت توجه به حمل‌ونقل عمومی، حفظ باغات، رفع حاشیه‌نشینی، استفاده از پیمانکاران بومی، توجه به گردشگری و حفظ بافت تاریخی گام بردارد و امیدوارم با حضور مهندس اسکندرپور این قدم ها هر چه سریعتر برداشته شود.

همچنین مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های کلانشهری نظیر شیراز گفت: شیراز امروز با مسائلی نظیر حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری، ترافیک، افزایش محدوده شهر روبرو است که باید با برنامه ریزی صحیح و نگاهی همه جانبه سعی در حل این مسائل داشت.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم معارفه مهندس اسکندرپور با اشاره به رویکردهای شورای پنجم نسبت به اداره کلانشهر شیراز گفت: مردم محوری، توجه به لقب سومین حرم اهل بیت (ع)، توجه به فرهنگ، آداب، رسوم و هویت شهر شیراز، مرمت و بازسازی بافت تاریخی و فرهنگی، شیراز به عنوان شهری پاک و ایمن و ... از جمله رویکردهای شورای شهر است که با حضور مهندس اسکندرپور در این مسیر قدم خواهیم گذاشت.

رئیس شورای شهر شیراز در مراسم معارفه شهردار جدید کلانشهر شیراز

سید احمدرضا دستغیب در ادامه اظهار کرد: برخی از انتظارات شورا از شهردار جدید عبارتند از توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به رویکردهای شورا به بودجه و انتخاب مدیران براساس شایسته‌سالاری و ... است.

شعار اصلی من «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ‌مدار» است

در ادامه این مراسم حیدر اسکندرپور شهردار کلانشهر شیراز  گفت: برای تحقق شعار «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ‌مدار» از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد و امکان تحقق آن با همکاری شورای شهر و مشارکت پررنگ شهروندان میسر خواهد بود.

شهردار کلانشهر شیراز

شهردار کلانشهر شیراز با قدردانی از حسن اعتماد شورای اسلامی در انتخاب وی به عنوان کلیددار شهر شیراز عنوان کرد: مدیریت شهری امروز باید با نگاهی یکسان به شمال و جنوب شهر شیراز در راستای توسعه هر چه بیشتر آن گام های مستحکمی بردارد.

وی با اشاره به اینکه در راه توسعه بیش از پیش شیراز و تحقق شعار خود از جسارت، انگیزه، انرژی و قدرت ریسک پذیری جوانان استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: من به عنوان شهردار کلانشهر شیراز، شهری که فرصت های بسیاری پیش روی خود دارد به علم محوری، توجه به خرد جمعی، استفاده از نظرات کارشناسان توجه دارم و از سلیقه محوری و گرفتن تصمیمات غیرکارشناسی دوری خواهم کرد.

اسکندرپور در انتها افزود: رویکرد من به مدیریت کلانشهر شیراز این است که شیراز شهر امید، سرزندگی و نشاط باشد تا این کلانشهر تبدیل به شهری شاخص در زمینه هایی نظیر گفتگوی فرهنگی، گردشگری مذهبی، تاریخی، سلامت و فرهنگی، انسان محور، زیست بوم دوست و ... شود و رعایت شاخصه‌های توسعه پایدار، نظیر مسئولیت‌پذیری، حاکمیت قانون و عدم تبعیض بین شهروندان در آن چشمگیر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه