English

استاندار فارس در شورای کشاورزی استان:

قوت کشاورزی در گرو وجود منابع آب خواهد بود

استاندار فارس قوت کشاورزی را در وجود منابع آبی دانست و گفت: کمبود آب، مشکلاتی را در حوزه کشاورزی و آب شرب به وجود آورده و اصل کار مدیران این است که در راستای رفع مشکل ایجاد شده راهکار ارائه نمایند تا مشکلات بیشتر نشوند.

اسماعیل تبادار در شورای کشاوری استان با بیان اینکه خشکسالی های ده سال گذشته بحران و نگرانی هایی را در حوزه آب ایجاد کرده است خاطرنشان ساخت: برای رفع مشکل و کاهش نگرانی ها باید چاره جویی کرد و راهکارهایی عملیاتی ارائه نمود.

وی شورای کشاورزی استان را یکی از مهم ترین شوراها دانست و گفت: از آنجا که کشاورزی منبع درآمد و ارتزاق اکثر مردم استان می باشد باید با جدیت به این حوزه نگاه شود.

نماینده عالی دولت دوزادهم در فارس، نزدیکی استان فارس به کشورهای خلیج فارس را یک ظرفیت برشمرد و افزود: با وجود این ظرفیت، زمینه صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی باید در دستور کار شورای کشاورزی قرار گیرد و از تجربیات استان های موفق در این حوزه نیز بهره گرفت.

استاندار فارس بر توجه ویژه به روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات روستایی هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و هر استانی که بتواند بیشترین فعالیت را در این حوزه داشته باشد می تواند درصد بیشتری از این تسهیلات بهره مند شود.

وی توسعه کشت گلخانه ای و گسترش آبیاری نوین را یکی از ضرورت های فارس دانست و ابراز داشت: برای پرداخت تسهیلات گلخانه ای هیچ سقفی وجود نخواهد داشت و از همه ظرفیت ها برای آبیاری نوین سالانه 70 هزار هکتار از اراضی استان، باید استفاده شود.

تبادار با اشاره به رسانه و جایگاه آن در این خصوص تأکید کرد: رسانه ملی، اصحاب رسانه، فضاهای تبلیغاتی شهری و شهرداری ها باید نگرانی ها و محدودیت های آبی استان را برای عموم مردم تشریح نمایند و در جهت فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب نقش آفرین باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه