English

صادرات، رمز بقای کشورها در بازارهای فرامرزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به مناسبت روز ملی صادرات گفت: صادرات، نقشی بسیار مهم و راهبردی در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می کند.

صادرات، رمز بقای کشورها در بازارهای فرامرزی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فرهاد دلق پوش اظهار کرد:  اهمیت توسعه صادرات در جهت نیل به رشد اقتصادی مطلوب ایجاب می کند کلیه دستگاه های متولی اعم از اجرایی و قانونگذار در صدد رفع موانع و هموار نمودن مشکلات بر سر راه صادرات برآیند و زمینه تسهیل امور آن را برای شتاب بخشی به صادرات محصولات داخلی فراهم نمایند.

دلق پوش گفت: بلاشک توسعه تجارت خارجی به ویژه صادارت غیر نفتی از پارامتر های اثر بخش پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش قدرت رقابت پذیری کشور ها در عرصه های بین المللی می باشد، فلذا صنعتگران و تولیدکنندگان بایستی نگاه و چشم انداز صادرات گرا داشته باشند و در تعریف سیاست های تولیدی خود همواره غیر از بازار داخلی، حضور  و سیطره بر بازار جهانی را درجهت پویایی و بقای اقتصادی خود در اولویت قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه افزود: رجاء واثق دارم هرگاه سرمایه گذاران بخش تولید و تجارت در کشور با نگاه جهانی اقدام به تولید با کیفیت در تراز بین المللی نمایند هیچ گاه در کسب سهم بازار داخلی و خارجی دچار چالش نخواهند شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس به مناسبت این نامگذاری هوشمندانه ضمن تبریک به کلیه فعالان عرصه تولید و تجارت توصیه اکید دارم قبل از برنامه ریزی برای تولید و فعالیت اقتصادی، بصورت جدی بحث بازار تولید محصولات خود را بر مدار و محوریت صادرات پایه ریزی نمایند، تا بتوانند گام های بلند تری در فضای اقتصاد رقابتی پیچیده امروز بردارند و در این راستا این سازمان و تشکل های مرتبط استان نیز در هدایت برای دستیابی به بازار های جهانی بویژه کشور های حوزه CIS با توجه به موقعیت جغرافیایی استان که ترانزیت دریایی، هوایی، زمینی و اخیراً ریلی مهیا شده است، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دلق پوش تصریح کرد: امیدوارم همواره پرچم کشور عزیزمان در کنار برند و تولید ایرانی در تمام بازار های جهانی به اهتزاز درآید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه