English

استاندار کردستان:

میزان سهم ما از صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق در حال حاضر حداقلی است

استاندار کردستان با اشاره به استعدادهای شهرستان مریوان در بخش های مختلف، گفت: توسعه گردشگری، وجود دریاچه زریوار و بهره مندی از ظرفیت مرز از اولویت های اصلی به شمار می رود.

میزان سهم ما از صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق در حال حاضر حداقلی است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در پایان سفر یک روزه به شهرستان مریوان در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان، اظهار داشت: شهرستان مریوان دارای ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی است و به همین دلیل در بخش گردشگری و حوزه مرزی باید استعدادهای این شهرستان تقویت شود.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت در شهرستان مریوان مشخص است که این شهرستان همچنان سرزنده است و به همین دلیل باید با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه برای توسعه پایدار استان کردستان به ویژه شهرستان مریوان فراهم شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: مهترین مسئله در شرایط فعلی در شهرستان مریوان و البته سایر شهرستان‌های استان کردستان تغییر نگاه مدیریتی برای بهره‌برداری از ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار است.

وی با اشاره به اینکه باید با هماهنگی و همکاری بین بخشی از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان بهره‌برداری شود، گفت: در شهرستان مریوان باید به شرایطی برسیم که از استعدادهای این شهرستان برای کمک به توسعه کل استان کردستان بهره برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مرز باشماق در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: متأسفانه وضعیت مرز باشماق مطلوب نیست و مورد رضایت من نیست و به همین دلیل باید در کوتاه ترین زمان ممکن وضعیت این مرز ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده بازهم از مرز باشماق مریوان بازدید خواهم کرد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای توسعه صادرات کالا از استان کردستان به اقلیم و سایر استان های کشور عراق بهره‌برداری شود.

مرزباشماق مریوان

وی گفت: مهمترین مسئله در شرایط فعلی حاکم کردن قانون در مرز باشماق مریوان است و تا زمانی که این مهم محقق نشود نمی‌توان بهره‌برداری لازم را از این ظرفیت انجام داد.

استاندار کردستان اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر میزان سهم ما از صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق حداقلی است، در حالی که ما می توانیم با یک برنامه ریزی مناسب و مستمر این میزان را افزایش دهیم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت جاده سنندج - مریوان اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی اقدامات خوبی برای مسیر جدید سنندج - مریوان صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نیست و باید پروژه سریع‌تر اجرا شده و در کوتاهترین زمان ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه پیمانکار پروژه مسیر جدید سنندج - مریوان اقدامات خوبی را انجام داده و به همین دلیل باید با حمایت از وی هر چه سریعتر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار کردستان به شرایط مسیر فعلی سنندج - مریوان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در مسیر فعلی جاده سنندج - مریوان نداریم و این مسیر مستعد حوادث و تصادفات رانندگی است و این یک مشکل جدی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان مریوان است.

وی گفت: وقتی که مریوان هم مرز دارد و هم در حوزه گردشگری استعدادهای خوبی در اختیار دارد پس باید جاده ارتباطی آن نیز استاندارد باشد و در همین راستا باید در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه فعلی به بهره برداری رسیده و همزمان با این مهم است چهار بانده کردن مسیر سنندج - مریوان نیز در دستور کار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه