English

طبخ ۴۰ دیگ حلیم توسط خادمان موکب لنگرودی ها در نجف اشرف

مسوول موکب لنگرودی ها در نجف از طبخ و توزیع 40 دیگ حلیم نذری ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف خبر داد.

طبخ 40 دیگ حلیم توسط خادمان موکب لنگرودی ها در نجف اشرف

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج گیلان به نجف اشرف، سید علی نور محمدی امروز در حاشیه پذیرایی از زائران کربلای معلی در نجف، با بیان اینکه موکب لنگرودی ها سومین سال برگزاری خود را در نجف با موفقیت پشت سر گذاشته است اظهار کرد: در موکب لنگرودی ها روزانه، 13 الی15 هزار ظرف غذا بین زوار امام حسین(ع) توزیع می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر توزیع غذای اصلی، بین 7الی 8هزار انواع پذیرایی در ایستگاه صلواتی این موکب از زائران نیز صورت می گیرد ادامه داد: پذیرایی تا نیمه های شب در این موکب ادامه دارد و شبانه بین سه تاسه هزارو 500 نفر نیز اسکان داده می شوند.

پیاده روی اربعین3

نور محمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته موکب لنگرودی ها با کمک دوستان جمکرانی و همدانی هایز دومین رتبه نمونه کشوری شد.

وی از طبخ و توزیع 40دیگ حلیم در موکب مذکور خبر داد و گفت: محتوای این 40دیگ بین حدود 30هزار نفر زائر در موکب های دیگر توزیع شد که موجب تجلیل ستاد زائران نجف از ما شد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر نجف بر سر راه زائران حسین (ع) قرار دارد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: اسکان بیشترین زائران در این شهر صورت میگیرد و پیاده روی از این نقطه آغاز میشود، از اینرو باید از لحاظ تهیه و توزیع غذا ظرفیت بالایی داشته باشد.

پیاده روی اربعین8

به گفته نور محمدی بخشی از هزینه های موکب لنگرودی ها از نذریها و هدایای مردی تهیه می شود و با وجود امکانات بسیار اندک سعی شده بیشترین خدمات رسانی را به زائران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال زائران و ازدحام جمعیت گاهی اوقات با قطعی اب و گاز مواجه هستیم ادامه داد: 4خادم زن و 85 خادم مرد با تمام کاستیهای موجود در این موکب به زوار امام حسین (ع) خدمات ارائه می کنند.

پیاده روی اربعین4

به گزارش موج از نجف، خبرنگاران کاروان بسیج رسانه گیلان هم اکنون در نجف به سر می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه