English

اولین پارک آبخیز هرمزگان در هماگِ بندرعباس احداث می شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از احدث پارک آبخیز در حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در منطقه هماگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای نخستین بار در استان خبر داد.

اولین پارک آبخیز هرمزگان در هماگِ بندرعباس احداث می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان؛ ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر گفت: پارک آبخیز هماگ با هدف بهره گیری از ظرفیت های حوزه آبخیز سراب جاماش در جهت توسعه طبیعت گردی و بهبود معیشت جوامع محلی در منطقه هماگ از توابع شهرستان بندرعباس احداث می شود.

 معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان تصریح کرد: این منطقه واقع در ارتفاعات کوه هماگ بعنوان بام استان با آب و هوای مناسب در شمال بندرعباس واقع در محدوده حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز استان دارای ظرفیت های اکوتوریسم و بوم گردشگری است که می تواند نقش بسزایی در توسعه منطقه، افزایش درآمدزایی، توانمندسازی جوامع محلی و صیانت از منابع طبیعی ایفا نماید.

حسین پور افزود: پارک آبخیز هماگ با تراس بندی، ایجاد آبشار مصنوعی و منظر آبی توام با درختکاری و توسعه فضای سبز در سطح 10 هکتار با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از جوامع محلی، در دست بررسی قرار دارد. با اجرای طرح پارک آبخیز، توسعه تفرجگاه و در کنار آن ایجاد اقامتگاه روستایی و خانه های بوم گردی، این منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی استان بیش از پیش میتواند بعنوان مقصد گردشگری و بومگردی توسط مردم استان و خارج از استان مورد استفاده قرار گیرد.

حوزه آبخیز پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز هرمزگان بخشی از بزرگ حوزه آبخیز شمیل – جاماش با کد تماب 2814 است که تحت عنوان حوزه سراب جاماش در تقسیم بندی رده هفت تماب شامل 4 زیرحوزه بنام هماگ، فورخورج – ماشاری، کلوچان و آغاسین با مساحت 69689 هکتار  و جمعیتی بالغ بر 38000 نفر در 65 پارچه آبادی در شهرستان بندرعباس قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه