English

دومین بخش سی سی یو و آی سی یو در بیمارستان شهید محمدی افتتاح شد

دومین بخش سی سی یو و آی سی یو با ۱۶ تخت فعال در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.

دومین بخش سی سی یو و آی سی یو در بیمارستان شهید محمدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اشاره به افزایش بیماری های قلبی در جامعه گفت: با توجه به اینکه بیماری های قلبی از عمده ترین علل مرگ و میر در دنیا و ایران شناخته شده است، راه اندازی و افزایش تخت های مراقبت های ویژه قلبی از اهم دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی محسوب می گردد.

سید حسین داودی تصریح کرد: ۸ تخت با دو تخت اکسترای مراقبت های ویژه قلبی جهت ارائه خدمات درمانی ویژه به همشهریان افتتاح شد که با ۱۳ تخت فعال قبلی، جمعاً ۲۳ تخت سی سی یو فعال در بیمارستان شهید محمدی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این بازدید، از چگونگی روند راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی دوم این مجتمع نیز بازدید کرد و دستور اکید راه اندازی و بهره برداری سریعتر این دستگاه داده شد.

دکتر داودی بخش آی سی یو مغز و اعصاب با ۸ تخت فعال به بهره برداری رسید که در حال حاضر بیمارستان شهید محمدی دارای ۳۶ تخت مراقبت ویژه و ۵ بخش مجزای آی سی یو مغز و اعصاب است.

وی گفت: اعتبار راه اندازی این تخت ها در بخش تجهیزات، بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

داودی در روند این بازدید، ضمن بررسی وضعیت دومین بخش آی سی یو مغز و اعصاب بیمارستان شهید محمدی، گفت: افزایش تخت های ویژه آی سی یو و سی سی یو به منظور افزایش سرانه سلامت جامعه در دستور کار متولیان سلامت است.

داودی ضمن ارج نهادن به خدمات پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بخش های ویژه گفت: کار کردن در بخش های ویژه شرایط خاص مربوط به خود را دارد که لازمه آن دانش، صبر و اخلاص است.

رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) در جریان این بازدید گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۴۱ بیمار با تشخیص بیماری های قلبی به این مجتمع مراجعه نموده و تعداد ۳ هزار و ۳۴۵ نفر، مورد عمل آنژیوگرافی قرار گرفتند. همچنین در سال گذشته هزار و ۶۸۷ نفر بیمار در بخش سی سی یو اول این مجتمع پذیرش شده است. هزار و ۶۱۵ مورد آنژیوپلاستی نیز انجام شد که این امر بسیار قابل تأمل و بررسی است.

مهدی حسنی آزاد افزایش تخت های ویژه سی سی یو، راه اندازی و استقرار کد درمان بیماری های حاد قلبی یا به عبارتی کد ۲۴۷ و خرید دستگاه دوم آنژیوگرافی را از اقدامات سازنده در جهت درمان سریع و به موقع در بیماران با سکته قلبی دانست.

وی ضمن بیان اینکه این مجتمع بزرگ ترین بیمارستان استان هرمزگان و مرکز پذیرش بیماران ترومایی می باشد، گفت: علیرغم وجود این تعداد تخت، هنوز در پاره ای از موارد با کمبود تخت های ویژه مواجه می باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه