English

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

۲۱ درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 21 درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند گفت: در سال تحصیلی جاری، وسایل متنوع ورزشی به ارزش 48 میلیارد تومان در مدارس کشور توزیع می شود.

21 درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مهرزاد حمیدی با اعلام این خبر در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده 21 درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند و بیماریهای قلبی، عروقی و دیابت آنان را در آینده تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت بیشتر دانش آموزان، برنامه المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا و کانون های درون مدرسه ای طراحی شده تا بر متوسط تحرک دانش آموزان افزوده شود.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره رویکردهای دوره جدید این وزارتخانه گفت: تکیه بر اجرای سند تحول بنیادین، تغییر محتوای درسی با توجه به نیازهای حال و آینده و توانمند سازی نیروی انسانی اساس کار آموزش و پرورش را در این دوره تشکیل می دهد.

حمیدی افزایش برگزاری مسابقات ورزش آموزشگاهها  را از برنامه های پایه ای معاونت تربیت بدنی برشمرد و افزود: در سال 96، 58 رویداد ورزشی کشوری برگزار شده است که نسبت به پارسال از نظر تعداد اعزام های ورزشی، 35 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست گفت: المپیادهای درون مدرسه ای فرصتی است تا دانش آموزان که فقر حرکتی دارند، بتوانند با ورزش سلامت آینده خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار نیروی پیش دبستانی در گیلان گفت: ما تاکنون توانسته ایم 650 نفر را به کارگیری کنیم که 250 نفر از این تعداد از تبدیل کلاس های 6 پایه به 3 پایه به صورت حق التدریسی جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از همکاران در سالهای آینده، خاطرنشان کرد: تنها در 3 سال آینده 4 هزار فرهنگی در استان بازنشسته می شوند که در این صورت فضا برای جذب مربیان پیش دبستانی فراهم می شود.

سید امیر فرّحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست گفت: در سال گذشته 165 هزار دانش آموز معادل 44 درصد در المپیاد درون مدرسه ای شرکت کردند و پیش بینی می شود امسال 50 درصد دانش آموزان زیر پوشش این المپیاد قرار گیرند.

وی همچنین از پوشش 165 هزار نفری دانش آموزان در بخش بهداشت دهان و دندان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه