English

بازی‌های بومی محلی گیلان گنجینه ای از نشاط و امید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بازی‌های بومی محلی استان گنجینه ای است که علاوه بر نشاط و امید،می توان آمادگی جسمانی و چابکی ناب گیلانی را در آن جستجو کرد.

بازی‌های بومی محلی گیلان گنجینه ای از نشاط و امید

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رضا علیزاده با گرامیداشت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: پدیده نوین گردشگری که بر خاسته از افزایش اوقات فراغت است به تدریج در باور تمامی اقشار و اقوام نفوذ کرده و آثار مثبت بسیاری را به بار آورده، تا آنجا که بهترین بخش از اوقات فراغت افراد به گردشگری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عنصر گردشگری اقتصاد جهانی را کاملا تحت تاثیر قرار داده و توازن مالی در اقتصاد بین‌الملل کشورهای فقیر و غنی را به بار نشانده؛اذعان داشت: صنعت گردشگری زندگی اجتماعی را با ایجاد مشاغل گوناگون و ارتقای سطح درآمد طبقات وسیعی از مردم را تغییر می‌دهد

علیزاده توسعه گردشگری را به منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی قلمداد نمود و بر لزوم سرمایه‌گذاری در مسیر توانمندی های طبیعی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

این مسوول به جایگاه گیلان و توانمندی مختلف آن اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان گیلان را بعنوان قطب اول گردشگری کشور تبدیل کرد.

وی تنوع بخشی به جاذبه های طبیعی و تعریف الگوی جدید گردشگری برای آنها را یک ضرورت خواند و گفت: یکی از راه‌حل‌های ارائه‌شده برای هموار کردن این مسئله می‌تواند گردشگری ورزشی باشد که از تلفیق بخش هایی از دو صنعت ورزش و گردشگری شکل گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ورزش های سنتی و بازی‌های بومی و محلی را مملو از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌ها دانست و به بیان اهمیت بازی‌های بومی و محلی و نقش تاثیرگذار آن در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌های هر منطقه پرداخت.

علیزاده توسعه ورزش های بومی و محلی را دارای مزیت بالا از حیث فرهنگ، هنر و گرایشات مردم مناطق مختلف کشور خواند و خاطرنشان کرد:بازی‌های بومی محلی گیلان گنجینه ای است که علاوه بر نشاط و امید،می توان آمادگی جسمانی و چابکی ناب را در آن جستجو کرد.

وی بیان کرد: قانون‌پذیری،مسئولیت‌پذیری،تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران،مدیریت رفتار و نیل به برتری در قالب این بازی‌ها به چشم می خورد که به یقین پرداختن به ارکان آن صنعت گردشگری داخلی را متحول می سازد.

این مسوول بازی های بومی و محلی را بخشی از میراث ناملموس هر جامعه خواند و افزود: در سال های اخیر بحث ورزش و احیای بازی های بومی محلی در اولویت سازمان مرکزی قرار داشت و اجرای جشنواره های سنتی همراه با بازی های بومی محلی گامی در جهت تحقق تدابیر اندیشیده شده در این حوزه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان رونق افزایی به ورزش های بومی محلی را کم هزینه ترین راه برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هرمنطقه خواند و خواستار تمرکز بیشتر تشکل های مردم نهاد و دوستداران ورزش گیلان برای رونق گردشگری ورزشی به ویژه احیای بازی های بومی محلی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه