English

رئیس کل دادگستری گلستان

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جمعیت کیفری در زندان‌های استان امسال کاهش یافت.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در شهرستان گمیشان اظهار داشت: قضات گلستانی امسال بیشتر از سال گذشته از مجازات های جایگزین استفاده کردند و جمعیت کیفری در زندان های استاد حداقل یک‌هزار نفر کاهش داشت.

وی تصریح کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس جمعیت زندان‌های استان به جای 5 هزار نفر به 4 هزار نفر رسیده است.

هاشمیان خاطر نشان کرد: قضات با اعمال مجازات‌های جایگزین برای افرادی که جرائم سبک مرتکب شدند و سابقه کیفری نداشتند گام‌های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری استان برداشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی و دانشگاهیان و رسانه‌ها از دیگر تلاش‌های دادگستری استان گلستان برای افزایش آگاهی مردم و کمتر شدن تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم است.

وی به تلاش دادگستری برای خدمات  الکترونیکی به مردم  اشاره کرد و گفت: سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) از سال گذشته در استان فعال شده است و مردم با ثبت‌نام در این سامانه، ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه و اخطاریه به جای ارسال به خانه طرفین پرونده، اینترنتی به حساب کاربری آن‌ها در این سامانه ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه