English

رئیس کل دادگستری گلستان:

بسیج رسانه‌ای برای نجات خلیج گرگان تشکیل شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر این که باید رسانه‌ها برای نجات خلیج گرگان فعال‌تر عمل کنند، گفت: باید بسیج رسانه‌ای برای نجات خلیج گرگان تشکیل شود.

بسیج رسانه‌ای برای نجات خلیج گرگان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با تاکید بر این که باید رسانه‌ها برای نجات خلیج گرگان فعال‌تر عمل کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و فضای مجازی می‌توانند برای ایجاد حساسیت در جامعه و جلب کمک‌های ملی و بین‌المللی به منظور کمک به نجات خلیج گرگان، تاثیرگذار باشند.

وی افزود: به گفته کارشناسان هم‌اکنون نیز زیست جانوری و گیاهی این منطقه به خطر افتاده که اگر چاره‌اندیشی نشود زندگی انسان‌ها را  در معرض خطر قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که شورای حفظ بیت‌المال برای حفظ انفال و بیت‌المال تکلیف دارد، افزود: ما به دنبال ایجاد حساسیت بین مردم و پای کار آوردن همه مدیرانی است که در این زمینه مسئولیت دارند.

هاشمیان ادامه داد: آشوراده و خلیج گرگان موضوع امروز جلسه شورای حفظ بیت المال استان بود اما با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع، جلسه فوق‌العاده دیگری نیز به صورت اختصاصی به خلیج گرگان و جزیره آشوراده پرداخته می‌شود.

وی از ناکارآمدی برخی قوانین در زمینه حفظ کاربری اراضی و منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: شرط‌ها و تبصره‌های موجود در برخی قوانین، اصل قانون را زیر سوال می‌برند و راه را برای دست‌اندازی قانونی، هموار می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست: هرگونه ملاحظات در تغییر کاربری‌ها مانند تغییر حریم راه‌ها، رودخانه‌ها و تغییر بافت‌های روستایی و شهری را به شورای بیت المال اعلام کنند تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی گرفته شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به ساخت غیرمجاز  چند هزار واحد مسکونی در سال های گذشته در روستای زیارت گرگان، گفت: به زودی سازه‌های غیرمجاز در روستای زیارت به ویژه بناهایی که در شیب بالای 15 درجه ، حاشیه رودخانه‌ها، حاشیه راه‌ها و برق ساخته شده‌اند، تعیین تکلیف خواهند شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حقی تاکید  کرد: با ساخت و سازهای غیر مجاز جدید به شدت برخورد می‌کنیم و کوتاه نمی‌آییم.

دادستان حقی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و دیگر مناطق در معرض خطر استان، پای ثابت جلسه‌های شورای حفظ بیت المال استان است تا این موضوع به دست فراموشی سپرده نشود.

شورای حفظ بیت المال استان به ریاست رئیس‌کل دادگستری، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های متولی حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، آب و راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه