English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

اشتغال باید به مسئله اصلی و اول در استان تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه سپاه تنها ارتشی است که در برابر گروه‌های تروریست ایستاده، گفت: اگر امنیت در ایران وجود دارد به برکت وجود اقتدار سپاه و ایستادگی این نیروی مردمی در سوریه و لبنان و عراق بوده است.

اشتغال باید به مسئله اصلی و اول در استان تبدیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در نشست با مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  ائمه جمعه و جماعات استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مهم است و باید ما به آن توجه کنیم وجود ظرفیت‌های عظیمی است که در کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه به برخی از این ظرفیت‌ها توجه کرده‌ایم و همین توجه موجب شده در دنیا مطرح باشیم، افزود: باید ظرفیت‌هایی که تا کنون مورد توجه قرار گرفته نشده است را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به مباحث مطرح شده از سوی ترامپ گریزی زد و افزود: امروز دوستان و دشمنان خود آمریکا به دیوانه بودن ترامپ اعتراف کرده‌اند.

حسینی‌شاهرودی از ترامپ به عنوان یک کاسب‌کار نام برد و با بیان اینکه از چنین فردی بیشتر از اینها انتظار نمی‌رود، خاطرنشان کرد: امروز تمام جهانیان چهره واقعی آمریکا را شناختند.

به گفته وی، کسی که ادعای ابرقدرتی در جهان را دارد این نحو صحبت کردن بی‌ادبانه علیه ایران واقعا غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه ایران تمدن دیرینه‌ای دارد، گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و غیره جایگاه واقعی این ملت را به جهانیان ثابت کرده و هیچ وقت نمی‌تواند زیر سلطه استکبار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران عزت را به ملت ایران بازگرداند، گفت: این دستور دین اسلام است که نباید در هیچ شرایطی زیر سلطه ظلم باشیم.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به سخنان ترامپ و تروریست خواندن ملت ایران، اظهار کرد: تنها کشوری که جهان را از وجود داعش و گروهک‌های تکفیری نجات داد کشور ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: سپاه تنها ارتشی است که در برابر گروه‌های تروریست ایستاده و اگر امنیت در ایران وجود دارد به برکت وجود اقتدار سپاه و ایستادگی این نیروی مردمی در سوریه و لبنان و عراق بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امنیت پایدار امروز در کشور ایران به برکت نیروهای مسلح و حضور مقتدرانه سپاه در صحنه است، اضافه کرد: توان موشکی سپاه موجب خشم دشمنان شده است و تروریست خواند این نیرو به خاطر همین اقتدار است.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: وقتی سپاه نیروهای نظامی آمریکا را در خلیج فارس گرفت آمریکا را تحقیر کرد و چنین تحقیری برای آنان بسیار سخت و گران بود.

وی با بیان اینکه امروز به اندازه‌ای برای آنها سخت تمام شده که می‌آید خلیج فارس را به نام خلیج عربی می‌خواند، گفت: این نحوه برخورد رئیس جمهور آمریکا حتی کسانی را که در خواب بودند بیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اینها مکری بود که از سوی آنها انجام گرفت ولی چون خدا خواست مکر و حیله آنان را به خودشان بازگرداند.

حسینی‌شاهرودی به بحث برجام هم گریزی زد و گفت: آمریکا با عهد شکنی که در برجام داشت نه تنها به ایران ضرر نزد بلکه اعتماد جهان را به ایران بیشتر و بیشتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه کشورها دیگر می‌دانند که دیگر نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و وقتی که اعتماد جهانی از کشوری برداشته شود بزرگترین زیان‌ها را خواهد دید.

وی با بیان اینکه عهدشکنی آمریکا در برجام آنها را منزوی خواهد کرد و این اصلا به نفعشان نیست، اظهار کرد: اگر امروز ایران در جهان به جایگاه واقعی خود رسیده به برکت عنایت خداوند و ایستادگی ملت ایران گوش به فرمان ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ساختن بمب هسته‌ای و سلاح‌های هسته‌ای در دین اسلام منع شده است، گفت: اما اینکه آمریکا ادعا می‌کند که ایران نباید موشک هم داشته باشد در حالی که خودش این میزان سلاح‌های مختلف جنگی خرید و فروش می‌کند منطقی نیست.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: ایران رهبری آگاه و مدبر دارد که قبل از انجام هر کاری از سوی دشمنان دست آنها را می‌خواند و بهترین برخورد را در برابر هجمه‌های آنان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران در بحث هسته‌ای به پیشرفت‌های بسیاری خوبی رسیده است، گفت: امروز دشمنان از قدرت و توان نظامی ایران می‌ترسد و این دستور دین اسلام است که باید به اندازه‌ای قدرت داشته باشید که دشمنانتان از شما بترسند.

وی با تاکید براینکه آمریکا روی هر چیز ایران که دست می‌گذارد ظرفیت‌ و مزیت‌های ما است، گفت: امروز تمام منطقه زیر تیر ایران است اما هیچ وقت یک تیر اضافه از سوی کشور ما پرتاب نمی‌شود و موضع ایران اسلامی تنها دفاعی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز به واسطع وضعیت اقتصادی که دارد نمی‌تواند با هیچ کشوری بجنگند و اگر امروز هم خود را به در و دیوار می‌زند به خاطر این است که حوزه اقتصادی را در کشورش تکان دهد.

وی با بیان اینکه ارتش آمریکا هرجا که باشد از دیدگاه ما داعش است، گفت: اگر امروز شما اعلام می‌کنید سپاه تروریست است ما هم می‌گویم که ارتش آمریکا هم هرکجا که است چون به داعش کمک می‌کند داعش است.

وی تصریح کرد:هر جا که به خودکفایی رسیده‌ایم دشمنان نمی‌توانند ما را زیر فشار قرار دهند از این رو تلاش در راستای رسیدن به خودکفایی مهم‌ترین نیاز ما است.

وی فکر و معیشت را به عنوان دو اصل مهم در پایداری در هر کشوری دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان تمام توان خود را برای از بین بردن هویت اسلامی و ملی جامعه ایرانی به کار بسته است و نباید در هیچ شرایطی اجازه دهیم که این هویت از دست برود.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز ملت ایران این است که انقلاب کرده و این انقلاب هیچ وقت تمام شدنی نیست و باید برای همیشه باقی بماند.

وی با بیان اینکه این باور به انقلاب و انقلابی بودن برای همیشه باید باقی بماند، گفت: امروز دشمنان با تمام توان و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها سعی دارند نگاه و نگرش ما را تغییر دهند.

وی رکن بعدی در پایداری هر نظامی را توجه به معیشت و اقتصاد دانست و اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد در همین راستا بوده است.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بهترین راه مقابله با هجمه‌ها و تحریم‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه ما باید اقتصاد خود را مستقل کنیم، اظهار داشت: مستقل کردن اقتصاد تنها با کار و تولید و تلاش در این عرصه تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: خداوند ثروت‌ها و ظرفیت‌هایی به کشورهای مسلمان داده که به غیرمسلمان‌ها نداده و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه صنایع در استان باید در خدمت ظرفیت‌های آن باشد، گفت: اگر صنایع استان در خدمت ظرفیت‌ها باشد ارزش افزوده آنها افزایش پیدا می‌کند.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: سرمایه در کردستان باید مردمی باشد و از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیش از پیش استفاده شود تا بتوانیم شاهد توسعه اشتغال و اقتصاد در استان باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وجود استاندار بومی که شناخت خوبی از استان دارد بستر را برای توسعه بیشتر استان فراهم کرده است، گفت: استاندار جدید به دلیل اینکه نماینده مردم بوده و در بخش‌های مختلف مدیریت کرده شناخت خوبی از استان دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال باید به مسئله اصلی و اول در استان تبدیل شود، گفت: اشتغال غیر از تولید و سرمایه‌گذاری است و باید به رفع مشکل بیکاری به صورت جدی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دولیت و مردمی توجه شود.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: نگاه دولت باید حتما به سمت ایجاد اشتغال باشد تا شاهد ارتقای سطح رفاه عمومی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از افراد توانمند در بخش‌های مختلف استفاده کرد تا شاهد تحقق عدالت در جامعه باشیم.

وی توجه به مناطق محروم در بحث توسعه را ضروری دانست و گفت: در برخی شاخص‌ها در استان از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و باید تلاش کنیم در شاخص‌هایی مانند سرانه که از استان‌های دیگر عقب هستیم به میانگین کشوری برسیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اذعان کرد: اگر مردم خود در این عرصه ورود پیدا کند سرمایه اجتماعی در کنار سرمایه‌های دولتی می‌تواند تحولات خوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی