English

اخطاریه اداره کل هواشناسی استان گیلان

نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم فشار بر روی دریای خزر طی صبح دوشنبه است که پیامد آن افزایش دما و وزش باد گر م گاهی شدید می باشد.

اخطاریه اداره کل هواشناسی استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، از عصر روز دوشنبه، نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارش زا به منطقه سبب ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد دربعضی ساعات شدید یا خیلی شدید، بارش برف در ارتفاعات بالاتر از 2000متر، کاهش محسوس دما و احتمال رعد و برق و تگرگ تا ظهر روز سه شنبه می گردد.

صبح دوشنبه تا بعدازظهر: دربعضی نقاط وزش باد گرم (گاهی شدید) و افزایش دما،  عصر و شب دو شنبه،  وزش باد و بارندگی (گاهی شدید و خیلی شدید) و احتمال رعدوبرق و تگرگ

سه شنبه: بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید)، مه آلودگی و کاهش دید افقی، ارتفاعات بالاتر از 2000متر بارش برف، احتمال رعد و برق

ساکنین حاشیه جنگل و گردشگران از روشن کردن آتش خوداری نمایند و بخش های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورند.

آبگرفتگی معابر و جاده ها بویژه مناطق مرکزی و شرقی استان. بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها بویژه مناطق مرکزی و شرقی استا ن مورد انتظار است.

با توجه به پیش بینی بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه ها دور از انتظار نیست همچنین بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان آتش نشانی ،سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و... با توجه به اطلاعیه صادره تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

گفتنی است؛ هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه