English

بنای تغییر مدیران را ندارم

استاندار ایلام گفت:رویه من تغییر مدیران نیست و با وجود شایعاتی که طی روزهای اخیر مبنی بر تغییر در مدیریت های مختلف از سوی بنده عنوان می شود تا زمانیکه احساس کنم فردی در مسئولیت خود در حال خدمت صادقانه است، بنای تغییر ندارم .

بنای تغییر مدیران را ندارم

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: تشکیل این ستاد که یه فرمان حکومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بوده با سه هدف اساسی احیای طرح های راکد و تعطیل ، کمک به واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می کنند و همچنین تکمیل پروژه هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، انجام شده است.
وی افزود: نشست های این ستاد به همراه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید بطور هفتگی برگزار شود تا با رصد وضعیت پروژه ها در دست اجرا مشکلات پیشرو شناسایی و راهکارهای برطرف کردن انها با حضور دستگاه های مسئول اتخاذ شود.
استاندار ایلام یادآور شد: وضعیت بخش صنعت استان در مقایسه با سایر حوزه ها چندان مناسب نیست بطوریکه از 535 واحد صنعتی دارای پروانه در استان که به نسبت جمعیت و وسعت آمار قابل توجهی نیست، تنها 327 واحد فعال، 51 واحد نیز نیمه فعال و 157 واحد غیر فعال هستند که در بررسی های صورت گرفته امکان احیای 69 واحد غیرفعال در استان وجود دارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: حوزه کشاورزی استان در زمینه تولید محصولات وضعیت مناسبی دارد ولی در بخش ایجاد صنایع بسته بندی ، فراوری و تبدیلی و ایجاد سردخانه ها راه های نرفته بسیاری است و با توجه به اینکه این حوزه ها دارای ارزش افزوده بسیاری است، باید سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه این بخش ها صورت گیرد ، ضمن اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان داری نیز برای استفاده بهینه از منابع آبی باید گام های بلندتری برداشته شود.
وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری هایی که در بخش انرژی استان طی سال های اخیر صورت گرفته گفت: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان از مزیت بالایی برخوردار است و می تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.
استاندار ایلام یکی دیگر از ظرفیت های استان را وجود طبیعت بکر و دست نخورده و همچنین آثار باستانی متعدد ذکر کرد و ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید ساز و کار دقیقی برای شکوفا کردن این استعدادها تدوین کند در حوزه های گردشگری مذهبی و تاریخی جا برای فعالیت در ایلام بسیار زیاد است.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: موضوع اربعین یک نعمت و موهبت بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب مردم این استان کرده است ولی آنگونه که باید تاکنون نتواسته ایم از این استعداد و ظرفیت بهره برداری کنیم، حوزه گردشگری استان باید در زمینه ایجاد مراکز اقامتی و مجتمع های بین راهی در مسیرهای تردد زائران و همچنین معرفی صنایع دستی استان فعالانه تر برخورد کند تا بتوانیم از منظر اقتصادی نیز از این حوزه منتفع شویم.
وی اظهار کرد: بالفعل کردن این استعداد ها نیازمند مدیرانی است که از اتاق کار خود خارج شده و بطور میدانی امور را پیگیری کنند، مدیرانی که صرفا پشت میز نشین باشند و با مدیرانی ستادی در مرکز ارتباط برقرار نکرده و نتوانند اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها را جذب کنند بدون شک توفیقی نداشته و من نیز میانه خوبی با این افراد نخواهم داشت.
استاندار ایلام تاکید کرد: رویه من تغییر مدیران نیست و با وجود شایعاتی که طی روزهای اخیر مبنی بر تغییر در مدیریت های مختلف از سوی بنده عنوان می شود تا زمانیکه احساس کنم فردی در مسئولیت خود در حال خدمت صادقانه است، بنای تغییر ندارم ولی اگر احساس کنم تغییر به توسعه استان و پیشرفت امور کمک می کند، حتما آنرا اعمال خواهم کرد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: ملاک من برای انتخاب مدیران تعهد کاری ، حرکت در میدان عمل ،اشراف کامل به حوزه مدیریتی است ، مسئولان باید فرصت خدمت را مغتنم بشمارند و تلاش کند در پایان دوره فعالبیت خود اثر مثبتی بر جا بگذارند ، در عین اینکه به گونه ای عمل کنند که همچنان در مسئولیت واگذار شده حضور خواهند داشت، در صورت دیگر این موضع را نیز در نظر داشته باشند که ممکن است امروز روز آخر حضور انها در این مسند باشد ، پس به دنبال انجام مسئولیت با حداکثر کیفیت ممکن باشند.
وی مجموعه مدیران را به تعامل با اصحاب رسانه دعوت کرد و از انان خواست حتی اگر اشتباهی در فضاهای مجازی و بیان نسبتی دروغ به مدیران از سوی رسانه داده شود، از شکایت خودداری و با همدلی و تفاهم امور را پیگیری و از ظرفیت رسانه ها برای پیشبرد فعالیت ها استفاده کنند ، از نقد رسانه ها هراس و واهمه نداشته باشند چراکه نقد باعث می شود مدیران با احساس مسئولیت بیشتری حوزه کاری خود را دنبال کنند.
استاندار ایلام همچنین از عموم دستگاه های اجرایی استان خواست اختلاف ها میان دستگاه ها را تنها در درون مجموعه دولت حل و فصل کنند و از ارجاع ان به دستگاه قضایی اجتناب کنند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه