English

مدیرکل پست استان قم :

ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان ایجاد شده است

مدیرکل پست استان قم : واحد پستی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان ایجاد شده که در این واحدها تمام سرویس های ثبت نام انجام می شود و زمان ثبت نام در این مراکز به 10 دقیقه رسیده است.

ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان ایجاد شده است

 به گزارش خبرگزاری موج ازقم،مدیر کل پست استان قم در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم ،که بمناسبت 17مهرماه مصادف با 9 اکتبر به نام روز جهانی پست نامگذاری شده است افزود: بسته های فرهنگی که بخش عمده مرسولات پستی استان قم را شامل می شود شامل آثار مکتوب دفاتر علما و مراجع تقلید است و به همین دلیل اداره کل پست قم افتخار دارد که می تواند آثار مکتوب علما را به سراسر جهان ارسال کند.

وی گفت: سال گذشته 24 سرویس ملی و استانی از پست لجستیک، پست مالی و پست الکترونیک به سرویس های پست اضافه شد به طوری که نخستین پست لجستیک کشور پارسال در قم به بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر شرکت های تولیدی و خدماتی و نیز مجموعه ناشران استان از این سرویس استفاده می کنند.

رحمان بیرانوند تعداد واحدهای پستی استان قم را 145 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد واحد پستی 92 واحد در شهر و 53 واحد در روستاها مشغول خدمت رسانی به مردم است ضمن این که از تعداد واحد پستی، 25 واحد دولتی و 120 واحد مربوط به بخش خصوصی است.

مدیرکل پست استان قم، از هوشمند سازی روند دریافت تا ارسال مرسوله های پستی خبر داد و گفت: علاوه بر حذف رسیدهای فیزیکی توسط نامه رسان ها، تمام مراحل تحویل مرسوله به پست تا تحویل به گیرنده در سامانه www.post.ir قابل رهگیری است.

وی افزود: در حال حاضر پست استان با 300 دستگاه دولتی و شرکت خصوصی و 53 فروشگاه ایترنتی قرارداد همکاری دارد که برای فروشگاه های اینترنتی درگاه اینترنتی نیز ایجاد شده است.

بیرانوند، افتتاح یک ناحیه پستی جدید در منطقه پردیسان قم را از جمله دیگر اقدام های اداره کل پست قم در یک سال گذشته برشمرد و گفت: برای اولین بار در کشور پست استان قم با هماهنگی شرکت پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرسولات فرهنگی را با 40 درصد تخفیف قبول و ارسال می کند که این اقدام کمک مهمی به ناشران و مجموعه های فرهنگی استان است.

وی همچنین اعتبار کارت های ملی کاغذی را تا پایان امسال اعلام کرد و بیان داشت: 25 واحد پستی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان ایجاد شده که در این واحدها تمام سرویس های ثبت نام انجام می شود و زمان ثبت نام در این مراکز به 10 دقیقه رسیده است.

مدیرکل پست قم ادامه داد: با اجرای طرح جی نف در استان قم به عنوان استان الگو در کشور، بیش از 300 هزار نشانی دارای کد زمین شناسی شد ضمن این که با اجرای این طرح تمام معابر بی نام قم شناسایی و نامگذاری و اماکن فاقد پلاک نیز با همکاری شهردای دارای پلاک شد.

طرح جی نف یا ژئو کد کردن نشانی اماکن شهری طرحی است که براساس این طرح کد پستی اماکن مختلف بر روی نقشه های پارسل شهری انتقال داده می شود و هر سازمانی با استفاده از یک ک دیونیک و نشانی استاندارد قابل شناسایی است.

وی راه اندازی پست در پایانه های حمل کالا از جمله راه آهن، پایانه های مسافربری و فرودگاه را از جمله اقدام های در دستور کار این اداره عنوان کرد و گفت: ساماندهی دفاتر پست روستایی، ساماندهی تمام پیک های پستی و سرویس «پُست من» و نیز راه اندازی سامانه یکپارچه املاک کشور(سیماک) از جمله دیگر اقدام هایی است که به زودی در استان قم راه اندازی می وشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه