English

امام جمعه قم:

هدف پلیس از تحقق امنیت، جاری شدن قانون الهی است

آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در قم با بیان اینکه عدالت اجتماعی در سایه امنیت تحقق می یابد، گفت: هدف پلیس از تحقق امنیت، جاری شدن قانون الهی است.

هدف پلیس از تحقق امنیت، جاری شدن قانون الهی است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، امام جمعه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، اظهارداشت: نیروی انتظامی بندگان شایسته و صالح خدا در تمامی حوادث بخصوص برخورد با دشمنان و اشرار حضور داشته و همواره مدافعان نظم و امنیت جامعه و بازوی توانمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مسئولان نظام هستند.

وی با بیان این که امنیت در شعار هفته ناجای امسال به عنوان کلامی راهبردی قرار دارد، افزود: در باب امنیت در قرآن کریم موارد زیاد و قابل توجهی ذکر شده که حتماً در عرصه پژوهش و اقدامات فکری و فرهنگی به این امر به خوبی پرداخته شده است.

حضرت آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه قریش و آیه شریفه "الذی اطعمهم من جوع و ءامنهم من خوف"، تصریح کرد:امنیت همان چیزی است که خداوند بر این نعمت بر بندگانش منت گذاشته که این امنیت را بر شما قرار داده ایم.

وی با بیان این که امنیت امری قراردادی، پذیرفتنی و اختیاری است و امر تکوینی تحمیلی نیست، گفت: امنیت التزام عملی بوده که با پذیرش تحقق پیدا می کند و برای حاکمیت آن نیز خداوند قوانین وضع کرده کرده است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که لازمه تحقق امنیت مجریان خوب و پذیرش مردم است، افزود:اگر چنانچه مردم ملتزم نباشند و یا به قوانین الهی تن در ندهند و مجریان خوبی نیز برای این کار وجود نداشته باشد تضعیف و گاهی اوقات به ضد خود تبدیل می شود.

وی با اشاره به این که همه در دنیا طالب این گوهر گران قیمت یعنی امنیت هستند، ادامه داد: بسیاری از کسانی که دست به شرارت می زنند در همه مباحث اعم از مالی و مواد مخدر و ... به نوعی به دنبال امنیت هستند و حضور نیروی انتظامی را برای خود ناامنی تلقی می کنند.

امام جمعه قم گفت: امنیتی که پلیس حافظ آن است و به تعبیر قرآن"الحافظون لحدود الله"بیان شده اولاً برخواسته از قانون است پس هرج و مرج در آن نیست، ثانیاً آحاد مردم را در نظر می گیرد و نه طایفه، جریان و شخص خاصی و از همه مهم تر اینکه ناشی از مکتب، مذهب، دین، قرآن و عترت ما و برخواسته از وحی الهی است.

وی با بیان این که هدف پلیس از تحقق امنیت جاری شدن قانون الهی است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی که اسلام طرفدار آن است در سایه امنیت تحقق می یابد و در جامعه ناامن عدالت پیاده نمی شود و اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب عدالت و تحقق عدالت در جامعه اسلامی اینقدر تلاش می کنند چون شهداء خون پاک شان ریخته شده است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: امنیت بستر و ظرفی است که همه خوبی ها در آن شکل می گیرد و ناامنی نیز ظرف کثیف و آلوده ای است که همه شرارت ها در آن شکل می گیرد بنابراین شغل ناجا یکی از شرافتمندانه ترین کارهاست که خدا بر عهده برخی ها گذاشته و این سرمایه بسیار بزرگ زحمت فراوانی دارد.

وی با بیان این که اگر باب شهادت در جبهه ها با آتش بس تمام شود باب شهادت در نیروی انتظامی بسته نخواهد شد، گفت: وقتی حج نا امن شود، چند هزار نفر کشته می شوند پس مردم قدردان امنیت باشند و برای جامعه سالم باید با نیروی انتظامی همکاری قاطع، صمیمی و مستمر داشته و اگر می خواهند در رفاه بوده، عدالت اجتماعی و احکام الهی پیاده شود و یا شادی و تفریح داشته باشند باید با ناجا همکاری کرده و در این توسعه و ترویج امنیت معتقد، همراه و همکار پلیس باشند.

امام جمعه قم با بیان این که امنیت با تعامل تحقق پیدا خواهند کرد، گفت: از مردم می خواهیم با ناجا با همه وجود همکاری کنند این تعامل طرفینی است، یک طرف آن نیروی انتظامی و طرف دیگر مردم هستند نه اینکه ناجا امنیت را در بسته ای تقدیم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه