English

وزیر کشور در کرمانشاه:

دولت امروز وارث نگاه‌های کج‌اندیش گذشته به استان‌های مرزی است

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: عقب‌ماندگی تاریخی استان‌های مرزی کشور حاصل دخالت کسانی بوده که با سوءنیت و ضعیف نگه‌داشتن این مناطق سعی در عملی کردن خواسته‌های نابجای خود را داشته‌اند و ما الآن وارث این اشتباهات هستیم.

دولت امروز وارث نگاه‌های کج‌اندیش گذشته به استان‌های مرزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم و مسئولین استانی در این مراسم، ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که دولت در شرایطی کشور را به دست گرفت که با تورم 46 درصدی روبرو بود و رشد منهای 5 و 8 درصدی مواجه بود و به‌شدت تحریم بودیم و به‌شدت با مشکلات عدیده اقتصادی، رکود و... روبرو بودیم و کاهش شدید قیمت نفت از بشکه‌ای 110 دلاری به نفت 30 دلاری رسیده بودیم.

وی افزود: انصاف این است که مقتضیات زمان را هم مدنظر داشته باشیم خوشبختانه امروز بعد از گذشت 4 سال با تورم تک‌رقمی و رشد اقتصادی و از طرفی با به حداقل رساندن تحریم‌ها، در شرایط بین‌المللی احقاق حق کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان ساخت: امضای برجام در جایگاه شورای امنیت در فضایی انجام شد که همه آن کشورها به ایران اتهام تخلف می‌زدند و همه امضا کردند که اشتباه کرده‌اند و این‌یک قدرتمندی بالا برای ایران اسلامی محسوب می‌شود و ما از کشوری که تهدید در منطقه محسوب می‌شد به کشوری دوستدار صلح و مشارکت‌جو در مسائل منطقه‌ای مبدل شدیم.

وزیر کشور گفت: به‌یقین امسال با چهار سال تجربه گذشته، با اطمینان بالایی که مردم بیشتر از دور قبل به جناب رئیس‌جمهور داشتند، یک پشتوانه بسیار قوی داریم و در کنار آن مجلسی که همراه‌تر و همدل‌تر از مجلس گذشته برخورداریم و همه این‌ها ما را در بستر مناسب‌تری برای پرش برای توسعه با رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی روبرو ساخته است.

کرمانشاه یکی از استان‌های عالی برای رشد سرمایه‌گذاری است

وی ضمن تقدیر از خدمات اسد اله رازانی، در خصوص استاندار جدید ابراز داشت: بنابراین است که در انتخاب استانداران وفاق و همدلی بیشتری بین تمامی نهادها باشد و نهایتاً آنچه از پالایه دولت برای استان کرمانشاه گذشت، آقای بازوند بودند و البته خود ایشان نیز بسیار علاقه‌مند بود برای خدمت به مردم این منطقه.

وزیر کشور استان کرمانشاه را با ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های مختلف همچون آب، خاک و زمین، معادن، نیروهای انسانی خوب، مرزی بودن و موقعیت استراتژیک و... عنوان کرد و اعلام داشت: همه استان‌ها باید با توجه به برنامه ششم توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی در یک خیرات بزرگ ملی وارد شوند و در این راستا به استان‌های کمتر برخوردار همچون کرمانشاه نیز کمک‌های ویژه‌ای  می‌شود و باید تولیدکنندگان، مردم و همه باید بستر مناسب جذب سرمایه را فراهم کنند.

توپ تأمین بودجه تنها در زمین دولت نمی‌چرخد

رحمانی فضلی تصریح کرد: دولت امروز در تقسیم‌بندی بودجه‌ای خود وارث تأمین اعتبار صندوق‌های بازنشستگی، واریز ماهانه 43 هزار میلیارد تومان یارانه ، بیمه سلامت، خرید یارانه‌ای گندم ،حقوق کارمندان و ...است و همه این هزینه‌ها در حالی است که بودجه دولت در سال 96 عملاً 308 هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

وی افزود: با شرایط موجود تنها راه دولت برای حرکت روبه‌جلو بودجه ورود بخش خصوصی، تأمین مالی از حوزه‌های جدید است که باوجود بدعهدان تاریخ و در رأس آن‌ها آمریکا سرشار از مانع است و البته محقق کننده تمامی فرموده‌های مقام معظم رهبری در غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا و همدستان آن‌ها در ارتباط بین‌المللی به شمار می‌رود و حجت ایران اسلامی را بر تمامی مردم جهان تمام کرد .

وزیر کشور گفت: پس باید با تکیه‌بر توان داخلی و تقویت بازار سرمایه‌گذاری، استفاده از توان مالی بانک‌ها و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم و در این مسیر دولت نیازمند حمایت تمامی قوای کشو است، نمایندگان مجلس باید حامی دولت در تصویب قوانین تسهیل نگر به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است و قوه قضاییه نیز باید در حمایت از دولت بستر امن جذب سرمایه را در تمامی بخش‌ها فراهم سازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه