English

آیت‌الله ایمانی:

شهادت امام حسین (ع) تابلوی ارائه ارزش های الهی و انسانی است

آیت‌الله ایمانی شهادت امام حسین(ع) را تابلوی زیبای ارزشهای الهی و انسانی دانست.

شهادت امام حسین (ع) تابلوی ارائه ارزش های الهی و انسانی است

آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز گفت: اساساً بصیرت و معرفت جامعه تشیع نسبت به سایر مجامع و جوامع اسلامی، مرهون جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) است. 

وی تصریح کرد: اگر بصیرت دینی و بینش سیاسی مردم ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، ایران؛ مردمی کاملاً متفاوت دارد و علت اصلی اش این بینش و بصیرت جلسات مستمر اباعبدالله(ع) و مردمی که مستمع این گونه جلسات اند می باشد. 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، بیان ارزشهای قیام عاشورا را در منابر، بسیار مهم دانست و گفت: شهادت امام حسین(ع) تابلوی زیبایی برای به نمایش گذاشتن ارزشهای والای الهی و انسانی شد. 

وی تأکید کرد: هرچه مبلغان در جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) بیشتر به این ارزش ها تأکید کنند و آن را به زبان علمی و اقناعی برای مردم تشریح کنند، به معرفت افزایی جامعه بیشتر کمک می کنند. 

امام جمعه شیراز برتسلط مبلغ به معارف و ارزش ها تأکید کرد و اظهار داشت: مبلغ باید برنامه علمی برای ارائه مطالب به مخاطب خود داشته باشد؛ یعنی مطالب مورد نیاز جامعه با استدلال و اقناع به مردم گفته شود که اگر چنین شود، بصیرت و بینش، عملیاتی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شیراز با تأکید بر اینکه مبلغین باید خود اهل مطالعه باشند؛ بیان داشت: اسلام، سیاست و دیانت را با هم دارد؛ پس نمی‌توان تفکیکی بین سیاست و دیانت قائل شویم و عده‌ای که می خواهند دین را در دایره فردی محدود کنند، بزرگ‌ترین خطر برای جامعه شیعی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه