English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

خودسازی درونی دانشجویان یکی از آثار اردوهای جهادی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به همراه مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از محل برگزاری و نحوه اجرای اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مناطق محروم شهرستان شفت بازدید به عمل آوردند.

خودسازی درونی دانشجویان یکی از آثار اردوهای جهادی است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و ایام محرم، بیان داشت: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی  با الگو گرفتن از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و پیروی از آنان با از خودگذشتگی و ایثاری که در چندین روز دوری از خانواده های خود، جهت سازندگی مناطق محروم از خود نشان می دهند، بیانگرمقیاس کوچکی از ایثار و از جان گذشتگی شهدای عزیز در حفظ و دفاع از دین و کشوراست.  

این مسوول افزود: روحیه جهادگری، تلاش و ایثار دانشجویان حاضر در اردوهای جهادی ستودنی است و برگزاری چنین اردوهایی می تواند باعث حل مشکلات مردم در مناطق محروم منطقه و کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی شود.

علیرضا امیرتیموری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه بازدید از اردوی جهادی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، با تاکید بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی، گفت: اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش  نیروهای جوان است که توسط دانشجویان داوطلب در مناطق محروم در سراسرکشور برگزار می شود.

وی با برشمردن اهداف برگزاری این اردوادامه داد : این فعالیت ها با توجه به ظرفیت ها، توانایی و پتانسیل های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و ... را در کنار فعالیتهای فرهنگی ارائه می دهند.

یکی از اهداف برگزاری این اردوهای جهادی که بر پایه سازندگی استوار شده است، خودسازی درونی دانشجویان است .

 دکتر امیرتیموری ادامه داد :  آثار و برکاتی که  اردوهای جهادی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها دارند بی شمار است که  می توان علاوه برعمران و آبادانی و رفع فقر از چهره منطقه و ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم مناطق و تقویت امید به زندگی روستایی، به سودمندی از فضاهای خاص معنوی در محل برگزاری این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه بسیجی و با هم بودن در کارهای تیمی و اجرایی و رشد در فضای دانشگاهی در راستای خدمت به مردم ، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم مناطق مختلف و کسب تجربیات  اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به رفع محرومیت زدایی به عنوان یکی دیگر از اهداف اردوهای جهادی اشاره کرد و خاطر نشان کرد:  یکی دیگر از مواردی که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، سازندگی و رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه بوده که به دلیل شرایط سخت زندگی درتنگنا بوده و علاوه بر ارزش‌های الهی و انسانی برای رشد و پیشرفت و سلامت جامعه به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر مورد توجه قرار گرفته است و همچنین کمک به همنوع و احساس مسوولیت نسبت به دیگران به خصوص محرو‌مان جامعه نوعی فر‌هنگ سازی موثر است .

امیرتیموری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی  از اردوهای جهادی  که کاری بسیار ارزشمند در راستای محرومیت‌زدایی است حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه