English

رئیس کل زندان‌های کشور در گرگان

اجرا شدن طرح "پابند الکترونیکی" تا پایان سال در همه زندان‌های کشور

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در ۳ سال گذشته اجرای پابند الکترونیکی در کشور به صورت پایلوت انجام شد که برخی اشکالات برداشته و اکنون بومی‌سازی و آئین‌نامه لازم نوشته شده که بافراهم شدن زیرساخت‌ها تا پایان سال درسراسر کشور اجرا می‌شود.

اجرا شدن طرح "پابند الکترونیکی" تا پایان سال در همه زندان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج،  علی اصغر جهانگیر, ظهر امروز در حاشیه افتتاح بازداشتگاه مرکزی زندان گرگان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح استفاده مجازات, جایگزین قانون به عنوان تکلیف ابلاغ شده و سازمان زندان‌ها موظف است آن را پیاده‌سازی و آماده‌سازی جهت اجرا فراهم کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: در سراسر کشور  ظرفیت خوبی در کانون‌های اصلاح تربیت برای انواع آموزش‌ها به مددجویان دختر و پسر فراهم شده است.

جهانگیر یادآور شد: در بازدیدی که مسئولان داخلی و خارجی از این کانون‌ها داشتند از خدمات خوب آن تعجب کردند و امروز با افتتاح کانون اصلاح تربیت گرگان در بخشی از این بازداشتگاه, بتوانیم بیش از گذشته توجه کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تاکید کرد: برای نخستین بار در تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش کشور, شرایط تحصیل زندانیانی که از تحصیل بازماندند، فراهم شده است.

جهانگیر گفت: 70 درصد زندانیان کشور, کم‌سواد و بی‌سواد ستند و ما افراد زیردیپلم را کم سواد تلقی می‌کنیم, 5 درصد زندانیان از 70 درصد بی‌سواد مطلق و 65 درصد کم‌سواد از مقطع ابتدایی تا سیکل هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار داشت: زندانیان پس از تقسیم‌بندی برنامه‌های آموزشی مشابه آموزش و پرورش را با کمک معلمان اداره زندان‌ها و یا معلمان آموزش و پرورش فرا می‌گیرند و حتی شرایط فراگیری تحصیلات عالی پیش‌بینی شده است.

جهانگیر تصریح کرد: زندانیانی که باید در زندان دوره محکومیت خود را سپری کنند، حداقل می‌توانند 6 ماه دوره حرفه‌آموزی را بگذرانند, مشمول آموزش حرفه‌آموزی در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی, کارگاهی, مکانیکی, کشاورزی, درودگری می‌شوند و افراد متهمی که سریع از زندان خارج می‌شوند, شامل آنان نمی‌شود.

جهانگیر تاکید کرد: این آموزش‌ها در سراسر زندان‌های کشور اجرا می‌شود و زندانیان با اخذ گواهینامه حرفه‌آموزی, پس از آزادی شرایط اشتغال خود را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: استان گلستان از نظر کاهش ورودی زندانی جزء استان‌های موفق کشور است  در کشور میانگین ورود و خروج متهمان بین 22 تا 25 درصد است، در حالی که در استان گلستان این میزان به 13 درصد کاهش یافته و این نشان دهنده فرآیند موفق رسیدگی به پرونده‌ها در مدت زمان کوتاه است.

جهانگیر اظهار کرد: استان گلستان با استفاده از قوانین جایگزین مجازات شرایطی فراهم کرده تا افراد کمتری وارد زندان شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه