English

با هدف توسعه تحقیقات کاربردی آبفا انجام شد؛

امضاء دو تفاهم نامه آبفای هرمزگان با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دانشگاه آزاد بندرعباس

امضای دو تفاهم نامه آبفای هرمزگان با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دانشگاه آزاد بندرعباس با هدف فراهم نمودن بستر لازم جهت بهره گیری حداکثری از توانمندی ها و قابلیت های علمی و پژوهشی اکولوژی و دانشگاه به امضا رسید.

امضاء دو تفاهم نامه آبفای هرمزگان با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دانشگاه آزاد بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از بندرعباس، مدیرعامل آبفای هرمزگان در این رابطه گفت: این تفاهم نامه ها با هدف توسعه و کاربردی نمودن پروژه های تحقیقاتی آبفا و فراهم نمودن بستر لازم جهت بهره گیری  حداکثری از توانمندی ها و قابلیت های علمی و پژوهشی اکولوژی و دانشگاه به امضا رسید.

امین قصمی افزود: پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با داشتن آزمایشگاه های مرجع و قابلیت های علمی بالا می تواند به آبفا در انجام طرح های تحقیقاتی و رفع چالش های آن خصوصا در زمینه آزمایش های مرتبط با پساب ِ فاضلاب و مسائل زیست محیطی کمک نمایند. وی اضافه کرد: همچنین همکاری با دانشگاه در قالب یک  تفاهم نامه می تواند امکان استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه را از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه های مرتبط با صنعت آب و فاضلاب و معرفی دانشجویانی که کارهای تحقیقاتی مرتبط انجام می دهند، برای این شرکت فراهم سازد.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه با اشاره به اقدامات تحقیقاتی این شرکت، اظهار داشت: طی سال گذشته علیرغم محدودیت های مالی  4 پروژه تحقیقاتی ، 4 اختراع و پایان نامه های مقاطع ارشد و دکترا که مرتبط و مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب بوده، مورد حمایت قرار دادیم.  همچنین با توجه به ضرورت نگه داشت بهینه تصفیه خانه های فاضلاب، چاپ یک مورد کتاب با عنوان " بهره برداری و نگه داری از تصفیه خانه های فاضلاب" ، 5 مقاله علمی که از این تعداد 4 مورد آن مقالات ISI بوده را مورد حمایت قرار دادیم.

قصمی برنامه های حوزه تحقیقاتی و پژوهشی این شرکت را انجام 16 پروژه تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: از این تعداد 4 مورد از طریق مشاورین دانشگاه ها و موسسات علمی انجام خواهد شد و 12 مورد نیز به عنوان اولویت های تحقیقاتی آبفا(که برروی سایت شرکت قرار دارد) با کمک دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا انجام می شود. وی افزود: امسال با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی از چاپ کتابی با عنوان "اقتصاد چرخشی و اقتصاد فاضلاب" در شش جلد حمایت خواهیم کرد. همچنین جذب سربازان نخبه مقاطع ارشد و دکترا نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای استفاده از این ظرفیت برای انجام پروژه های تحقیقاتی صورت گرفته است.  

2

جلسه کمیته راهبردی تحقیقات آبفای هرمزگان به منظور امضای دو تفاهم نامه همکاری این شرکت با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دانشگاه آزاد بندرعباس، با حضور سیاحی مدیرکل دفتر تحقبقات و خودکفایی صنعت آب و فاضلاب کشور، سیده لیلی محبی معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه