English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفتگو با موج:

۲۴۱ هزار دانش آموز در سال تحصیل جدید ثبت نام کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:تاکنون بیش از 241 هزار دانش آموز در 1400 واحد آموزشی در قم ثبت نام کرده اند.

241 هزار دانش آموز در سال تحصیل جدید ثبت نام کردند

 حمیدرضا شیخ‌الاسلام درگفتگو با خبرنگار موج در قم ، افزود: در حال حاضر 95 درصد از دانش آموزان روند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند

وی افزود:یکی از دغدغه های جدی در سال تحصیلی جدید کمبود 538 معلم در مدارس قم به ویژه ابتدایی است که به دلیل آمار بالای بازنشستگی با چنین مشکلی روبرو هستیم در این راستا عقد قراردادهای حق التدریس یکی از تمهیدات لازم برای رفع مشکل می باشد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان قم تصریح کرد:امسال زنگ شکوفه ها ویژه دانش آموزان اول ابتدایی در ساعت 9:30 دقیقه روز چهارشنبه 29 شهریورماه نواخته می شود و همه دانش آموزان نیز شنبه اول مهرماه راهی مدارس می شوند که در یکی از مدارس به طور نمادین زنگ مدرسه به صدا در می آید.

وی در مورد گلایه های خانواده از تاخیر در تهیه لباس های فرم مدارس بیان کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی به تولید کنندگان بومی استان قم واگذار شد که در حدود 240 هزار دست لباس سفارش دادیم.

شیخ الاسلام توضیح داد:با توجه به کمبود زمان برای تولیدکنندگان قرار شد مدیران مدارس در مهرماه جهت تهیه لباس فرم سخت گیری نکنند و دانش آموزان تا پایان مهرماه فرصت برای تهیه لباس داشته باشند.

وی اظهار داشت:کمبود نیروهای خدماتی از دیگر دغدغه های آموزش و پرورش است و این امر مشکلاتی را در مدارس ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود:در جهت تامین نیروهای خدماتی در مدارس به ویژه دخترانه استانداری درخواست تامین نیروهای خدماتی از طریق انعقاد قرار داد با شرکت های خدماتی را داریم.

وی عنوان کرد:امسال در جهت توازن رشته ای توانستیم آمار 60 درصدی تجربی را به 41 درصد برسانیم متاسفانه گرایش به رشته های تجربی در دانش آموزان آینده آن ها را با مشکلات اشتغال مواجه می نماید.

وی پیرامون آماده سازی مدارس نیز خاطرنشان کرد: بیش از 130 مدرسه استان مقاوم سازی شده که سهم خیران مدرسه ساز در این طرح در این 40 درصد می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم اظهار داشت:امسال 64 مدرسه به مساحت 65 هزار متر مربع با تامین قیر کافی آسفالت و برای مهر ماه آماده حضور دانش آموزان شده است.

وی بیان کرد:در آستانه بازگشایی مدارس شهرداری وظیفه آماده سازی فضاهای بیرونی و ورودی مدارس را بر عهده دارد و نیروی انتظامی نیز وظیفه برقراری نظم در ورودی مدارس را عهده دار می باشد.

شیخ الاسلام در مورد سرویس های مدارس نیز گفت:باید در راستای نظارت بر سرویس های مدارس تلاش شود چرا که مدیران مدارس نمی توانند بیرون از محیط مدرسه بر فعالیت این سرویس ها و عملکردشان نظارت داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه