English

استاندار هرمزگان در جشنواره تعاونی‌های برتر استان:

ضرورت تقویت تفکر اقتصاد تعاونی و خصوصی‌سازی /برای حل مشکلات باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود

استاندار هرمزگان گفت: حرکت از سمت تفکر اقتصاد دولتی به سمت تفکر تعاونی و خصوصی نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌هاست و باید دستور کار قرار گیرد

ضرورت تقویت تفکر اقتصاد تعاونی و خصوصی‌سازی /برای حل مشکلات باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود

به گزارش خبرگزاری موج، جاسم جادری در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان هرمزگان با تبریک هفته تعاون به تمامی فعالان این عرصه و تعاونگران هرمزگان با تاکید بر اینکه شعار با تعاون کار ایجاد می کنیم تا به رفاه برسیم باید عملیاتی شود، اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور این است که اقتصاد از حالت دولتی خارج شود چون هیچ کشوری در دنیا با بخش دولتی در اقتصاد به نتیجه نرسیده و با این روش نمی توان رفاه و اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد حقوق بگیران دولت در کشور ما بالغ بر هشت و نیم میلیون نفر هستند و 80 میلیون نفر هم یارانه نقدی می گیرند.

استاندار هرمزگان افزود: در چهار ماهه اول سال جاری درآمدهای دولت با هزینه‌ها قابل قیاس نیست چون 65 هزار میلیارد تومان هزینه دولت شد و 45 هزار میلیارد تومان درآمد دولت بود.

جادری تصریح کرد: سهم اعتبارات عمرانی استان ها در بودجه کل کشور تنها شش درصد است و عملا دست استان‌ها در این زمینه بسته است و در حال حاضر اکثر اعتبارات در مرکز متمرکز است و در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی قرار دارد.

وی تاکید کرد: با این وجود راهی نداریم جز اینکه به سمت خصوصی سازی اقتصاد و تعاونی برویم و این تفکر را تقویت کنیم.

ضرورت افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی ها

استاندار هرمزگان گفت: همچنین نیاز است تمرکز زدایی شود و اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا بتوان مشکلات را حل کنند.

جادری با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد سهم اقتصاد موجود کشور در دست دولت است، اظهار داشت: باید به سمتی گام برداریم که سهم بخش خصوصی و تعاونی افزایش چشمگیری یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هرمزگان همواره تاکید داشته‌ایم جلسات کارگروه‌ها با حضور نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی برگزار شود تا تصمیمات بهتری اتخاذ و از مشورت‌های این بخش استفاده شود.

استاندار هرمزگان افزود: حرکت از سمت تفکر اقتصاد دولتی به سمت تفکر تعاونی و خصوصی نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌هاست و باید دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه