English

فراخوان جشنواره غذاهای سنتی؛

«سفره پربرکت» در بوستان بعثت گسترده می‌شود

جشنواره غذایی «سفره پربرکت» به مناسبت هفته ولایت با حضور سید مهدی حسینی بعنوان سرآشپز به همت خانه فرهنگ میعاد در جنوب تهران برگزار می‌شود.

«سفره پربرکت» در بوستان بعثت گسترده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده، محمد استاد رحیمی مدیر خانه فرهنگ میعاد با اعلام این خبر گفت: این خانه فرهنگ به مناسبت عید قربان و عید سعید غدیر، جشنواره غذاهای سنتی آذری و ایرانی با هدف احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی و هم‌چنین فرهنگ‌سازی برای استفاده از غذاهای سنتی به جای غذاهای فرنگی و فست‌ فود برگزار می‌کند.

کمرنگ شدن غذای ایرانی در سفره‌ها و ترویج استفاده از غذاهای آماده و فست فود، تاثیر مستقیمی بر سبک زندگی ما دارد. استفاده مکرر از غذاهای فست فود نه تنها بخشی از درآمدمان را به خود اختصاص می دهد، بلکه باعث به خطر افتادن سلامتی ما هم می شود. بی شک برای انجام امور روزانه خود باید غذاهای سالم بخوریم و امیدوارم اجرای چنین برنامه هایی باعث رغبت بیشتر اهالی به استفاده از غذاهای سنتی شود.

استادرحیمی درباره دیگر اهداف برگزاری این جشنوراه افزود: «مناطق جنوبی شهر تهران از معدود مناطقی هستند که بیشترین ساکنان آذری زبان را در خود جای داده و اهالی از شهرهای مختلف استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و... به منطقه ۱۹ و محله های هم‌جوار مهاجرت کرده اند. همین موضوع باعث شده تا آیین و رسوم آذری زبان ها در این منطقه نمود بیشتری داشته باشد. از این رو باهدف زنده نگه داشتن آیین و رسوم آذری زبان ها و ترویج سبک زندگی ساده و قناعت، اقدام به برپایی نخستین جشنواره غذاهای سنتی آذری و ایرانی کردیم. پیش بینی می شود این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان خلاق و کدبانو و سرآشپز برنامه تلویزیونی به خانه برمی گردیم برگزار شود.»

وی ادامه داد: «بانوان علاقه مند تا ۱۰ شهریورماه فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز فرهنگی منطقه ۱۹ شهر تهران(فرهنگ‌سرای مهر، خانه فرهنگ میعاد و تلاش) دراین جشنواره ثبت نام کنند.

این جشنواره ۱۴ شهریور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ درخیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ و در بوستان بعثت  برگزار و به نفرات برگزیده جوائز ارزنده ای اهدا خواهد شد.» گفتنی است شماره ۵۵۰۳۳۹۰۰ پل ارتباطی شما برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت نام در این جشنواره بزرگ غذایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه