English

با مشاهده علائم سرماخوردگی بعد از عید قربان به پزشک مراجعه کنید

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی بعد از عید قربان، با توجه به بیماری تب کریمه کنگو بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

با مشاهده علائم سرماخوردگی بعد از عید قربان به پزشک مراجعه کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حمید خسروی رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که گوشت دام را خُرد می‌کنند، به‌ویژه خانم‌های خانه‌دار نیز باید حتماً از دستکش جهت این کار استفاده کنند.

وی افزود: بعد از آماده‌سازی گوشت، باید آن را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نگه داشت، زیرا طی این مدت حتی اگر ویروس تب کریمه کنگو در گوشت باشد از بین می‌رود و افراد می‌توانند با خیال راحت از گوشت استفاده کنند.

خسروی گفت: در کباب کردن این احتمال است که گوشت خوب مغزپخت نشده باشد و مغز آن خام بماند و این کار احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد و کباب کردن به‌ویژه در مورد جگر گوسفند خطرناک است باید استفاده از گوشت به‌صورت آب‌پز باشد، زیرا در این صورت اگر میکروب یا ویروسی در گوشت باشد از بین می‌رود.

وی بیان کرد: متأسفانه علائم اولیه بیماری شبیه سرماخوردگی است و این امر موجب می‌شود بسیاری افراد دچار اشتباه شده و با تصور اینکه سرماخورده‌اند، به پزشک مراجعه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه