English

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD در کشور انتخاب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه حمل‌ونقل ریلی، این استان به همراه دو استان دیگر به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD در کشور انتخاب شد.

قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD در کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری موج، ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان صبح امروز به ریاست استاندار قزوین و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمالغرب کشور و اعضای این ستاد در استانداری قزوین برگزار شد.

مسعود حق‌لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این نشست با اشاره به ظرفیت استان قزوین در حوزه حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: تنها سه استان قزوین، فارس و خراسان رضوی در کشور برای اجرای طرح TOD انتخاب شده‌اند که از بین آنها قزوین با توجه به اقدامات صورت گرفته، پیگیری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در استان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: بازآفرینی محله راه آهن قزوین و یکپارچه سازی حمل و نقل درون و برون شهری از موضوعاتی است که در این طرح دیده شده است.

حق لطفی تاکید کرد: با توجه به دوخطه شدن راه آهن تهران قزوین زنجان و راه اندازی قطار قزوین رشت، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم از فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی راه آهن قزوین قم نیز می‌تواند در توسعه اقتصادی استان و جابه‌جایی کالا و مسافر نقش بسیار مهمی را ایفا کند بیان کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه تلاش کنند تا اعتبار لازم اختصاص یافته و طرح اجرایی شود.

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز اظهار داشت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی و همچنین سیستم‌های نوین حمل و نقلی، یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری در اجرای طرح TOD ، دور کردن شهرها از وضعیت خودرو محوری و حرکت به سوی ایجاد شهرهای انسان محور و پیاده کردن سیستم‌های حمل و نقل عمومی کاربردی در شهرها است.

وی اجرای طرح TOD را بسیار موثر دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح وضعیت ترافیک در جاده‌های کشور بهبود یافته و در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

علی خدایی، مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور نیز در این نشست اظهار داشت: انتخاب مجدد آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی منجر به رخ دادن اتفاقات بزرگ و ماندگاری در حوزه حمل و نقل ریلی شده و دوره طلایی ریلی رقم می‌خورد.

وی گفت: انتخاب قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD فرصت مناسبی برای توسعه راه‌آهن در منطقه است.

خدایی افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با همه توان جهت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهر و استان قزوین وارد موضوع شده و همکاری لازم را برای اجرای این طرح انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه