English

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه:

افتتاح ۶۵۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان در هفته دولت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت 651 پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر 112 میلیارد تومان و اشتغالزایی 2766 نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

افتتاح 651 پروژه بخش کشاورزی  با اعتبار بیش از 112 میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خسرو شهبازی در نشست خبری هفته دولت افزود: از این تعداد پروژه افتتاحی ؛ 615 پروژه عمرانی و 36 پروژه تسهیلاتی است.

وی با تشریح طرح های افتتاحی در هفته دولت تصریح کرد: این طرح ها شامل 594 طرح سیستم های نوین آبیاری، 3 طرح شبکه های فرعی رودخانه مرزی، 9 استخر ذخیره آب، 5 طرح تولیدات دامی، 23 طرح باغبانی، 6 طرح شیلاتی و 11 طرح مربوط به صنایع کشاورزی است.

شهبازی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح های افتتاحی بخش کشاورزی استان، در هفته دولت عملیات اجرایی 13 پروژه  نیز آغاز می گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با تشریح اقدامات و فعالیتهای این سازمان طی یکسال گذشته افزود: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش منابع آب زیر زمینی یکی از اولویت های این سازمان تدوین برنامه هایی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی هم از طریق تغییر الگوی کشت، معرفی و کشت محصولات با مصرف آب کمتر، تغییر زمان کشت از بهاره به پاییزه و اجرای سیستم های نوین آبیاری و.... بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی در زمینه آب و خاک افزود: طی  سال گذشته بالغ بر 5000 هکتار و طی 3 سال گذشته بیش از 19 هزار هکتار از اراضی استان با اعتباری بیش از 150 میلیارد تومان به روشهای نوین آبیاری مجهز شده اند و با اقدام اساسی و مهم وزارت جهادکشاورزی سطح اراضی که تاکنون در استان به  سیستم های نوین آبیاری  اجراء شده به 68 هزار هکتار رسیده است.

شهبازی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی مربوط به اجرای طرح رودخانه های مرزی افزود: با هدف استفاده مناسب از آب در زمینهای کشاورزی آبی، مصرف بهینه آب ذخیره شده در سدهای جدیدالاحداث، بهره برداری مناسب از رودخانه ها و آبهای زیرزمینی و مهار آبهای مرزی؛ عملیات اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح 52 هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و تاکنون در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی مرزی؛ شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی با جذب بیش از 300 میلیارد تومان آماده بهره برداری بوده و مابقی در سطح 32 هزار هکتار در دست اجراء است که پیش بینی می شود حداکثر تا پایان سال 1397 بصورت کامل به بهره برداری برسد.

برنامه ریزی برای کشت 13 هزار هکتار کلزا در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال زراعی آینده توسعه کشت کلزا در استان کرمانشاه در سطح 13هزار هکتار برنامه ‌ریزی شده است گفت: کلزا یکی از محصولاتی است که نقش اساسی در تامین روغن کشور دارد و به منظور قطع وابستگی به واردات روغن برنامه توسعه سطح زیر کشت کلزا یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است .

رئیس سازمان افزود: امسال حدود 9 هزار تن کلزا از استان کرمانشاه برداشت شده که 4 و نیم برابر سال گذشته بوده همچنین با برداشت 9271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان شکسته شد .

وی با بیان اینکه کلزا مزایای فراوانی در حاصلخیزی خاک کشاورزی دارد اضافه کرد: ریشه کلزا باعث نفوذپذیری خاک، کاهش آفات و بیماریها،  تناوب مناسب با گندم و در نهایت افزایش عملکرد گندم بعد از برداشت کلزا می شود .

شهبازی با بیان اینکه کارشناسان فرانسوی بارها از مزارع کلزای استان بازدید نموده و بر کیفیت بسیار بالایی مزارع استان تاییدکرده و حتی کلزای استان کرمانشاه را در حد مزارع اتحادیه اروپا و حتی بالاتر اعلام نمودند .

شهبازی با اشاره به حمایتهای سازمان جهاد کشاورزی استان از توسعه کشت کلزا تصریح کرد: به ازای خرید هر کیلوگرم بذر کلزا 43 هزار تومان یارانه به کشاورزان پرداخت شده و به ازای هر هکتار کشت کلزا نیز 2 میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود .

وی گفت: دولت به دنبال خودکفایی در تولید روغن بوده و به همین منظور خرید کلزا به صورت تضمینی است و وجه کلزا کاران را در اسرع وقت به حساب آنان واریز شده است .

شهبازی با بیان اینکه محصول کلزای استان از نظر عملکرد در واحد سطح عملکرد بالایی داشته خاطرنشان کرد: میزان روغن کشی دانه کلزای استان نزدیک به 49 درصد(48.86درصد) بوده که از کیفیت بالایی هم برخوردار است.

جذب بیش از 111 میلیارد تومان تسهیلات خط مکانیزاسیون طی4 خط اعتباری

رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به اولویت وزارت جهادکشاورزی در نوسازی ناوگان ماشین آلات و ادوات بخش کشاورزی گفت: طی چهار سال گذشته بیش از 111 میلیارد تومان اعتبار در غالب 4 خط اعتباری مکانیزاسیون در استان کرمانشاه جذب گردیده است.

شهبازی افزود:  با جذب این 111میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت، تعداد 1748 دستگاه تراکتور، 79 دستگاه کمباین و 2227 دستگاه ادوات کشاورزی توسط کشاورزان استان کرمانشاه خریداری و باعث انقلابی گسترده و بی سابقه در یک بازه زمانی محدود برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان، تجهیز ناوگان ماشین آلات کشاورزی، مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول و ورود جدیدترین ادوات کشاورزی به استان کرمانشاه شد.

وی با اشاره به ابلاغ خط 5 مکانیزاسیون در سالجاری افزود: از ابتدای سال 96 برنامه جذب تسهیلات خط 5 مکانیزاسیون به مبلغ بیش از55میلیارد تومان آغاز شده که تاکنون منجر به خرید 72 دستگاه انواع تراکتور، 4 دستگاه کمباین و 122 دستگاه انواع ادوات کشاورزی شده و امیدواریم تا پایان سال تمام این 55 میلیارد تومان جذب شود.

نشست جهاد کشاورزی کرمانشاه

مکان یابی حدود 6000 هکتار از اراضی استان به منظور توسعه باغات

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: مکان یابی و استعداد سنجی و بازدید اولیه عرصه های مستعد توسعه باغات در شهرستانهای گیلانغرب، سنقر وکلیایی، صحنه ، کرمانشاه ، گیلانغرب، روانسر ، پاوه، سرپلذهاب ، دالاهو ، کنگاور، اسلام آباد غرب  به مساحت حدود 6000 هکتار انجام شده است.

شهبازی افزود: طی یکسال گذشته حدود 900 هکتار باغات آبی و دیم  در شهرستانهای مختلف استان احداث شده که از این سطح حدود  300 هکتار باغات مدرن می باشد.

وی از توزیع نهال یارانه دار به میزان بیش از 700 هزار  اصله نهال و پرداخت مبلغ 340 میلیون تومان به عنوان یارانه نهال به متقاضیان  خبر داد و افزود: پیگیری بحث توسعه باغات در اراضی شیب دار و معرفی 2600 هکتار به منابع طبیعی جهت واگذاری،  بازدید وبررسی کارشناسی عرصه های  ملی مورد نظر متقاضان احداث باغ در شهرستانهای صحنه  و اسلام آباد غرب 4مورد، نظارت و کنترل فنی مستمر بر تولید 600 هزار اصله انواع نهال استاندارد درسطح  نهالستانهای مجوزدار سطح استان از دیگر اقدامات مدیریت باغبانی به منظو رتوسعه باغات بوده است.

شهبازی تصریح کرد: عملیات هرس  در سطح 155 هکتار، تغذیه در سطح 206 هکتار  ، احداث در سطح 22 هکتار و مبارزه با پسیل زیتون در سطح 100 هکتار از باغات زیتون استان صورت گرفته است.

وی با بیان شناسایی و معرفی  متقاضیان احداث گلخانه صنعتی به بانک جهت اخذ تسهیلات در سطح بیش از 48 هکتار و اعتباری بیش از75 میلیارد تومان به بانک کشاورزی افزود: صدور مجوز و معرفی مجریان گلخانه های کوچک خانگی به تعداد 41 مورد با  اعتباری حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات بانکی از پست بانک در سطحی نزدیک به 12هزار متر مربع از دیگر اقدامات این مدیریت می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی با تشریح فعالیتهای سازمان در حوزه حفظ نباتات مهمترین این اقدامات را  بازدید، نمونه برداری، نظارت و صدور گواهی سلامت برای محصولات صادراتی به تعداد بیش از 65هزار مورد تشریفات قرنطینه ای و به میزان حدود834هزار تن،  بازدید و نمونه برداری و صدور تأئید ترخیص محموله های وارداتی به میزان 4255 تن،  بازدید و پایش و کنترل عوامل قرنطینه داخلی در سطح 50  هزار هکتار، بازدید و نمونه برداری و بررسی کیفیت ضد عفونی بذور مصرفی،  بازدید اماکن تابستانه و زمستانه سن گندم ، مبارزه با عوامل خسارتزای باغات شامل آفات و بیماریهای گیاهی و علفهای هرز در سطح  40232 هکتار، تجهیز مراکز قرنطینه گیاهی خارجی و داخلی استان، تجهیز مراکز قرنطینه گیاهی مرزی با استقرار 20 نفر در مراکز مرزی ، مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی با عوامل خسارتزای گیاهی در سطح 35000 هکتار و مبارزه با آفات گندم به جز سن در سطح 2942 هکتار مبارزه شیمیایی و 1405 هکتار مبارزه غیر شیمیایی برشمرد.
نشست جهاد کشاورزی کرمانشاه

تولید سالیانه 450 هزار تن انواع محصولات دامی در استان کرمانشاه

شهبازی تصریح کرد: در استان کرمانشاه با داشتن بیش از 4میلیون و 500 هزار واحد دامی؛ سالیانه 450 هزار تن انواع محصولات دامی تولید می شود.

وی افزود: بیش از 711 واحد دامپروری صنعتی شامل 659 واحد مرغ گوشتی ، 176 واحد گاوشیری ، 181 واحد پرواربندی گوساله ، 219 واحد پرواربندی بره ، 24 واحد مرغداری تخمگذار ، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی ، 9 واحد مرغ مادر گوشتی ، 4 واحد جوجه کشی ، 2 واحد باغ پرندگان و پرندگان زینتی و داشتی همچنین بیش از 242 هزارکلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری  استان کرمانشاه فعالیت دارند.

شهبازی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه سالیانه حدود 450 هزار تن محصولات دامی شامل 335 هزارتن شیر خام ، 36200 تن گوشت قرمز ، 63700 تن گوشت طیور ، 11 هزارتن تخم مرغ و 2874 تن عسل به منظور تأمین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه تولید می شود.

صدور 81 جواز تاسیس صنایع تبدیلی با اشتغالزایی 1245 نفر دریک سال گذشته

رئیس سازمان جهادکشاورزی به اقدامات سازمان در بخش صنایع اشاره کرد و افزود: از شهریور  ماه سال 95 تاکنون 81 جواز تاسیس توسط مدیریت صنایع سازمان با سرمایه ثابت بیش از 21میلیارد تومان و تولید سالیانه بیش از47هزار تن با اشتغالزایی 1245نفر صادر شده است.

وی افزود: همچنین 15 پروانه بهره‌برداری با سرمایه ثابت بیش از 42میلیارد 700میلیون تومان و تولید سالیانه نزدیک به 170 هزار تن با اشتغالزایی 156 نفر نیز صادر شده است.

شهبازی در بخش امور اراضی گفت: با راه اندازی 8  اکیپ گشت حفظ کاربری وتجهیز آن به دستگاه jps ؛ پایش 957 هزارهکتار اراضی در سطح استان به منظور جلوگیری از تخریب اراضی زراعی انجام شده است و در همین راستا 24 هکتار احداث های غیرمجاز قلع و قمع شده و 22 هکتار نیز تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به انجام موفق نظام نوین ترویج افزود: در اولین همایش ملی مراکز جهادکشاورزی دهستانها در تهران، سازمان جهادکشاورزی بعنوان رتبه برتر کشوری انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه