English

استاندار زنجان:

شهرستان طارم از موقعیت بکر طبیعی، کوهستانی و کشاورزی ممتازی برخوردار است

استاندار زنجان گفت: نباید تامین زیرساخت ها و توسعه راه ها به قیمت نابودی فضای سبز و منطقه طبیعی طارم باشد.

شهرستان طارم از موقعیت بکر طبیعی، کوهستانی و کشاورزی ممتازی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جریان بازدید از شهرستان طارم ، در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل سرمایه گذاری در مسیر گردشگری روستاهای شیت و ولیدر برگزار شد،  با اشاره بر ضرورت توسعه راه ها و بهبود زیرساخت های مورد نیاز مردم منطقه، خاطرنشان کرد: اگرچه شهرستان طارم به زیرساختهایی نظیر آب، گاز و مخابرات در این مناطق نیاز دارد ولی نباید تامین این زیرساخت ها و توسعه راه ها به قیمت نابودی و تخریب فضای سبز و منطقه بکر و طبیعی طارم باشد.

وی با اشاره به ویژگی های طبیعی و تاریخی شهرستان طارم، یادآور شد: خوشبختانه شهرستان طارم در منطقه ای به دور از چشمان شهرنشینان برج ساز قرار گرفته و از موقعیت بکر طبیعی، کوهستانی و کشاورزی ممتازی برخوردار است.

درویش امیری  ادامه داد: شهروندان و مردم ساکن در این مناطق نیز با روحیه صداقت و پاکی و تلاش بدنبال کسب روزی حلال هستند که موجب شده طارم با این ویژگی ها از مناطق کم نظیر کشور باشد.

استاندار زنجان تعریض جاده ها، ایجاد مسیر تندرو و بهبود راه های مواصلاتی طارم با مرکز استان و استان های همجوار را از نیازها و مطالبات برحق مردم منطقه برشمرد و گفت: هرچند بهبود راه ها برای توسعه گردشگری منطقه ضرورت دارد اما نباید با اصرار بر راه سازی، به طبیعت بکر طارم آسیبی وارد شود.

درویش امیری افزود: باید ضمن توجه به ویژگی های طبیعی منطقه، راه مواصلاتی مناسبی بین طارم با زنجان، شفت، خلخال و فومن ایجاد شود که تحقق این هدف از سیاست های دولت در استان به شمار می آید.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای میان بنیادمسکن انقلاب اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به منظور بهسازی دو روستای شیت و ولیدر خبر داد و گفت: این مناطق از روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می آیند که باید بهسازی و ساماندهی در آن ها صورت گیرد.

استاندار زنجان هدف از بازدیدهای امروز خود از شهرستان طارم را بازدید از محور مواصلاتی طارم به شفت و فومن عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود در این سفر، توافقاتی در زمینه تسریع در آزادسازی مسیر طارم به شفت و فومن با استانداری گیلان صورت گیرد و مسیرهای ارتباطی بین زنجان با دو استان گیلان و اردبیل بهسازی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی