English

استاندار زنجان خبر داد:

بهره مندی ۱۰۰ درصدی مردم روستاهای استان از خدمات بیمه

استاندار زنجان از بهره‌مندی 100 درصدی روستائیان استان زنجان از خدمات بیمه ای مختلف خبر داد و تاکید کرد: امروز هیچ روستایی نداریم که سهمی از خدمات بیمه ای نداشته باشد و این مصداق تحقق بندهای تکلیفی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که خدمات درمانی و سلامت را برای همه افراد جامعه تضمین می‌کند.

بهره مندی 100 درصدی مردم روستاهای استان از خدمات بیمه

به گزارش خبرگزاری موج، اسداله درویش امیری در بازدید و دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان زنجان که به مناسب سالروز تاسیس بیمه سلامت انجام شد، با بیان اینکه نگاه وزیر بهداشت به مسائل بهداشتی و درمان استان زنجان مثبت و توسعه‌ای بوده است، به فعالیت450 مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه اشاره کرد و گفت: 92 درصد مراکز درمانی، خدماتی و بهداشتی استان با بیمه طرف قرار داد هستند و خدمات مورد نیاز اقشار مختلف جامعه اعم از شهری و روستایی را ارائه می‌کنند

وی توسعه بهداشت و درمان در کشور را مهم دانست و اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به کانون و پایگاه مهم درمانی در منطقه تبدیل شده که بسیاری از خدمات و تولیدات علمی در حوزه دانش نامحدود پزشکی را به کشورهای مختلف دنیا صادر می کند که این امر افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه سالانه 10 تا 12 میلیون نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره مند می شوند، افزود: این در حالی است که کشور در دهه 60 متکی به پزشکان و متخصصان خارجی بود و شهروندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی برخوردار نبودند.

درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان زنجان بیشترین بهره را در طرح تحول سلامت برده و در چهار سال دولت یازدهم، 400 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان زنجان افزوده شده است، اظهار کرد: در کنار توسعه تخت های بیمارستانی شاهد افزایش 42 تخت ویژه در بیمارستان های استان بودیم که این تعداد تخت ها در زنجان به 84 تخت ویژه رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اتاق های ویژه زایمان(ldr) نیز در استان زنجان توسعه یافته است، افزود: اتاق‌های زایمان در گذشته مطابق با شان و منزلت بانوان ایرانی نبود که هم اینک در 79 نقطه استان برای محیط های درمانی، این امکان فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت شهید مدافع حرم، شهید حججی اشاره کرد و یادآور شد: این واقعه موجب تداعی واقعه عاشورا برای ایرانیان شد با این تفاوت که در واقعه عاشورا یک معصوم و امام شهید شد. امیدواریم بساط داعشیان و جنایتکاران حامی آن ها از منطقه برچیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی