English

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان اصفهان:

دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در اصفهان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف اصفهان گفت: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با حضور ۱۶۰ نفر از خواهران به مدت سه روز در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آغاز شد.

دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قاسمی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن کریم را برای ششمین سال متوالی در سطح کشور اجرا می کند.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای ششمین سال متوالی اقدام به برگزاری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سطح استان کرده است که براساس سهمیه ای که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه امسال به این اداره کل ابلاغ شد باید در سال 96 تعداد 24هزار و 500 حافظ قرآن در سطح استان آموزش داده شوند.

وی تصریح کرد: بدین منظور با هدف تربیت مربیان مجرب برای آموزش قرآن پژوهان و حافظان قرآن کریم اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان آزمونی را برای جذب مربیان قرآنی در سطح استان برگزار کرد که از بین این افراد نفراتی که حدنصاب نمره کتبی و شفاهی را کسب کرده اند برای شرکت در دوره تربیت مربی قرآن کریم دعوت شده اند.

قاسمی ادامه داد: از شهرستان اصفهان 160 نفر از خواهران مربی قرآن کریم موفق شده اند که از آزمون این طرح نمره قبولی را کسب کنند که براین اساس به مدت سه روز از دوشنبه 23 مرداد ماه لغایت 27 مرداد ماه این افراد در کارگاه آموزشی که توسط استادان مجربی که از مرکز تربیت مربی قرآن کریم شهر قم به اصفهان اعزام شده اند شرکت می کنند.

به گفته وی، در صورتی که این افراد در پایان دوره بتوانند در آزمون کتبی و عملی نمره قبولی کسب کنند از سازمان اوقاف و امور خیریه مدرک تربیت مربی دریافت می کنند و به عنوان مربی قرآنی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که با محوریت بقاع متبرکه در سطح استان در حال اجرا است به کارگیری می شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف اصفهان افزود: کلیه شرکت کنندگان در این دوره حداقل حافظ پنج جزء قرآن کریم هستند و در این دوره به این افراد روش های نوین اصول و روش کلاسداری حفظ قرآن کریم، مهارت های عمومی و تخصصی کلاسداری قرآن کریم آموزش داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه